Afgelopen zaterdag heeft Swift in de uitwedstrijd tegen Rust-Roest uit Eindhoven de eerste in een reeks van vier finalewedstrijden gewonnen. In de thuiswedstrijd tegen deze ploeg wist Swift nog 38 maal te scoren en dus gingen de Middelburgers met vertrouwen de wedstrijd in. Al snel was duidelijk dat de uitspelende ploeg niet de scherpte had van vorige week, toen een overwinning op medetitelkandidaat SDO werd behaald. Dat bleek ook niet nodig, want zonder veel moeite bleef Swift steeds aan de goede kant van de score. De echte scherpte ontbrak echter, waardoor een verschil van zes punten niet vastgehouden kon worden. Zo golfde de voorsprong voordurend tussen twee en zes punten verschil en werd de eindstand bepaald op 23-28. Swift is nu nog drie overwinningen verwijderd van het kampioenschap in overgangsklasse D. Makkelijk is het resterend programma zeker niet.  De reeks begint aanstaande zaterdag met een thuiswedstrijd tegen nummer 3 GKV. Vervolgens speelt Swift uit tegen Oranje Wit (17 feb.), een ploeg die weliswaar voorlaatste staat, maar Swift eerder dit seizoen al wist pootje te lichten. Op 10 maart ontvangen de Middelburgers de huidige nummer vier HKC. Spannende weken dus voor de promovendus!

1 reactie

Bart Pouwer · 4 februari 2018 op 14:17

Leuk artikel over de prestaties van Swift 1. Ook fijn voor de thuisblijvers…..

Reacties zijn gesloten.