Na de uitwedstrijd tegen de nummer 7 van vorige week, trof het tweede ditmaal de nummer 8, Ado 2. De rit naar ‘s Gravendeel verliep probleemloos en dus was het team mooi op tijd aanwezig in de Schenkel. In de hal troffen we er de (wissel)spelers die al bij het derde hadden gespeeld en belangrijke punten hadden opgehaald in Oud-Gastel. Zij hadden inmiddels ook de coach van B1 in Dordrecht al opgehaald die ‘s morgens had gecoacht bij Vriendenschaar.

Thuis werd met 19-9 gewonnen en hoewel het doek voor Ado inmiddels was gevallen, was Ado niet van plan zich zomaar gewonnen te geven. Met onze influencer van de dag in de basis (zie het Instagram account van Swift!) legde tegenstander Ado veel energie in de strijd. Met name bij dode spelmomenten werd de ploeg vanaf de kant fel aangespoord – ondersteund door een matige akoestiek in de hal – alle ruimte dicht te lopen. Omdat ook Swift 2 het plan had heel weinig ruimte te geven, waren er veel lijf aan lijf-aan-lijf duels over het hele veld. Het gaf de jonge scheidsrechter een pittige opdracht mee, waar hij wel mee uit de voeten kon. Swift nam 5 maal de voorsprong en Ado sloot 5 x aan: 5-5 na 22 minuten gaf aan dat de doelpunten duur waren. Het was precies het moment waarop 3 van onze ‘tribuneklanten’ de zaal binnenkwamen voor de Zeeuwse support, toen het tweede een gaatje sloeg naar 5-7 na 25 minuten. De volgende minuten tot de rust lukte alles en scoorde het tweede nog 5x: een comfortabele 5-12 dus bij rust.

In de tweede helft keerde de spanning niet meer terug. De druk die Ado gaf in de eerste fase, kwam niet meer terug. Swift liep nog uit tot 7-15, waarna twee spelers alvast richting Swift 1 konden vertrekken. Swift 2 liep nog uit naar 10-20 waarna de scheidsrechter vervolgens affloot op 11-20. Winst in de tas! Een van de kenmerken dit seizoen is dat Swift 2 gevarieerd afrondt. Vorige week waren er 7 doelpuntenmakers, tegen Ado zelfs 8.

Omdat medekoploper Albatros won van Fortis (18-14), wordt de competitie in de laatste ronde beslist. Swift 2 kan het kampioenschap binnenhalen in een thuiswedstrijd tegen Tjoba 3.

Er wordt in de Sprong gespeeld, aanvang 18u35. Het spreekt voor zich dat het team support kan gebruiken om de stress die bij zo’n wedstrijd hoort, van zich af te spelen. Tot volgende week dus!