Half drie begint de uitwedstrijd van Swift D1 tegen Top D2. Terwijl coach Rob op de lange latten door de witte sneeuw zoeft, rijden wij in het zonnetje naar sporthal De Blikken in Arnemuiden. Esmee zit aan de kant met een enkelblessure en Harm heeft net een hele wedstrijd bij Swift C3 gespeeld en is net op tijd terug uit Terneuzen. Sil zit stand-by. Top is al kampioen maar dat houdt ons niet tegen om vol voor deze wedstrijd te gaan! We hebben de afgelopen tijd zoveel geleerd en dat willen we allemaal tegelijk toepassen in de wedstrijd. Het lijkt Top, dat wel gelijk scoort, toch te overvallen en in de verdediging spelen ze niet het spel dat ze gewend zijn. Maar in de aanval kunnen ze, met hun makkelijk scorende spelers, wel hun spel spelen. Christophe scoort en Mylène maakt haar strafworp mooi af. Het staat 7 – 2 als we wisselen van vak.
Anne-Sophie zit goed in het spel, is fel en haar schoten zijn raak. Ze scoort drie keer en Harm, die nog voldoende energie heeft na de wedstrijd met C3, scoort ook een prachtig doelpunt! Yes! We gaan de rust in met 12-6. Alles is nog mogelijk. En dat laten we zien bij de opening van de wedstrijd. Christophe gooit uit, Nina loopt naar de korf en scoort in de eerste minuut van de tweede helft. Super! Aram krijgt een bal op zijn vinger. Sil komt er voor hem in terwijl hij wordt getapet en dan gaat de bikkel weer gewoon verder met de wedstrijd. We wisselen van vak als het 15 – 7 staat. Tijn maakt een mooi doelpunt en ook Harm scoort twee doelpunten. Isabella heeft een paar mooie acties maar het is Anne-Sophie die echt de smaak te pakken heeft. Zij scoort twee maal! Super!! Haar laatste schot is een prachtig afstandsschot. Als de scheidsrechter affluit staat het 20-12. Goed gewerkt! Allemaal! Zeker als we horen dat er twee spelers van Top D1 meespeelden. We bedanken de scheidsrechter en Sil die stand-by stond en gaan nu lekker voorjaarsvakantie houden. Zaterdag spelen we uit tegen Juliana in Oud Gastel.