Vergelijkbaar met de uitspraak van een vakantieganger ‘de vakantie begint al als ik thuis vertrek’, geldt dit eigenlijk ook voor de uitwedstrijden van zaterdag van Swift 2. In 3 auto’s vertrok het team richting Ridderkerk, waar tegenstander KCR getroffen zou worden. Al snel werd duidelijk dat belangrijke wegen waren afgesloten en dat fileleed ons te wachten zou staan. Een krappe tijd om ons voor te bereiden op de wedstrijd, stond ons te wachten. Eén auto – iets eerder vertrokken vanuit Middelburg – koos een alternatieve route via het zuiden. De twee andere auto’s werden geleid door de navigatie van broer en zus die zeer bedreven zijn in Google Maps. Daarmee werd een groot deel van de file omzeild. Samen met een strategische actie van onze aanvoerder, die daarmee ook buiten de lijnen de ploeg op sleeptouw nam, zorgde dit ervoor dat de hal in elk geval op tijd werd bereikt.

Na de ruime winst op Fortis 3 vorige week, waarmee de koppositie werd heroverd, vraagt een wedstrijd tegen een laag geklasseerd team om nieuwe focus. KCR 3 was in Middelburg met grote cijfers verslagen. Zouden zij hun tactiek aan kunnen passen en ons verrassen? Via 0-1 en 1-1 werd het eerste gaatje geslagen tot 1-4. Na 14 minuten spelen kwam het tweede op een voorsprong van 4: 2-6. Een doelpuntloze periode van 9 minuten volgde, waardoor het tweede kwartier stroef te noemen was. Na 3-7 volgde de sprong naar 3-9 (26’), waarna KCR 2 x scoorde. In de laatste minuten scoorden beide teams, waardoor de 1e helft bij 6-10 afgesloten werd. Een tussenstand die geen recht deed aan de krachtsverschillen en dus was van tevredenheid geen sprake.

Na rust kwam KCR zelfs weer tot 7-10. Daarna werd het tempo opgevoerd. Via 7-11 werd het in 1 minuut 7-13, waarna de laatste doelpunten van KCR vielen: 9-13. De laatste 20 minuten werd echt afstand genomen. Scoorde Swift 2 vorige week de laatste 7 doelpunten van de wedstrijd, waren dat er nu zelfs 8. Bij 9-21 floot de strak leidende scheidsrechter af. Conclusie: 2 belangrijke punten, een betere tweede helft en verder een wedstrijd die we ons over een paar week niet echt meer herinneren.

Omdat Albatros en Fortis ook hun wedstrijden wonnen, verandert bovenin weinig. Volgende week gaat Swift 2 naar Ado 2. Daar moet gewonnen worden om de kampioenskansen in eigen hand te houden. In dat geval gaan we ervan uit dat Albatros van Fortis wint en de competitie de week erna wordt beslist.

De stand bovenin:

1.      Swift 2                 12-20       (onderling resultaat is in het voordeel van Swift)

2.      Albatros 2           12-20

3.      Fortis 3                12-18

Na de wedstrijd reden 10 spelers en een coach door naar het Westland voor de wedstrijd van het eerste in De Lier. Helaas lukte het hier niet. Na deze wedstrijd en nadat er gedoucht en gegeten (M) was, werd de terugreis ingezet.

In Middelburg belandden 2 auto’s weer in file. In 1 auto werd besloten te keren en een andere route te volgen. 2 politiebussen met zwaailichten zetten de auto aan de kant. Excuses dat niet gezien was dat de auto’s in de rij stonden voor een alcoholcontrole werden na een negatieve test geaccepteerd, zodat deze dag goed kon worden afgesloten.

Swift 2