Afgelopen zaterdag diende voor Swift 4 een belangrijke pot aan tegen Movado 4. Winst betekende dat Swift gelijk kon komen met Good Luck 2, verlies zou betekenen dat Movado de koppositie zou pakken in de reserve 4e klas. Om de spanning nog groter te maken was het ook nog de verjaardag van Ivo! Er was er dus alles aan gelegen om punten te pakken om de feeststemming er in te houden.

Dat Movado een lastige tegenstander is was bij de uitwedstrijd al gebleken, toen Swift punten had laten liggen. Nu kwam het vierde goed uit de start, maar wist Movado snel weer aan te haken. Gebrek aan scherpte speelde Swift parten, waardoor – ondanks veel kansen – niet uitgelopen werd op de tegenstander. Met een 7-6 leidde het vierde bij rust. In de tweede helft wist Movado nog even langszij te komen bij de 10-10, maar daarna was het gespeeld. Vooral in de slotfase wist Swift nog flink uit te lopen tot 17-10.

De winst was dubbel feest, want de jarige Ivo wist ook nog de titel van topscoorder op zijn palmares bij te schrijven! Tevens pakte Swift op doelsaldo de koppositie. De slotfase van de zaalcompetitie gaat er spannend uit zien. Het vierde moet geen punten meer laten liggen, en de wedstrijd tegen Good Luck aan het einde van de competitie kan zowaar uitpakken als een ware finalewedstrijd. We houden de spanning er dus nog even in!