Afgelopen zaterdag stond de derby tegen Ondo op het programma. We misten Sep door een polsblessure en Huub was ziek. Gelukkig hadden we met Jesse (D1) en Valentijn (B1) twee prima vervangers. Ondanks dat we gewoon in De Sprong waren, voelt het toch een beetje als een uitwedstrijd. De bespreking was in de kleedkamer en we coachten vanaf de andere kant in de zaal. De afgelopen week hadden we getraind op het vrijlopen. Dit werd nog eens benadrukt in de bespreking. We wisten dat Ondo “traag” speelt en dat ligt ons niet zo. We moesten hier dus waakzaam op zijn. We kennen het team van Ondo goed uit twee eerdere wedstrijden dit seizoen. Die hebben we allebei nipt gewonnen. Omdat we op papier uit speelden, maakten we een tegenopstelling. Verder gingen we uit van onze eigen kwaliteiten. Die hebben we in ons team en moeten we laten zien.

Dan de wedstrijd. We beginnen goed en scoren gelijk de 0-1 uit de eerste aanval via een mooie doorloopbal. Daarna is het wedstrijdverloop zoals verwacht. Ondo heeft veel de bal en maakt lange aanvallen. Met goed voor verdedigen en hoge druk zorgen we ervoor dat er weinig schietkansen komen. Helaas draait onze aanval minder goed dan gehoopt en in de loop van de eerst helft krijgt Ondo steeds meer kansen die ze ook benutten. We gaan de rust in met een 8-5 achterstand. Precies dezelfde tussenstand als in de vorige wedstrijd. Er is nog niks aan de hand en de puntjes worden op de i gezet in de rust. We willen weer flitsend uit de startblokken komen na de rust en de achterstand ombuigen naar een voorsprong. Dat lijkt te lukken. We scoren weer gelijk uit de eerste aanval en brengen het verschil terug naar 2 doelpunten. Helaas krijgen we gelijk daarna weer een tegendoelpunt en hebben we vervolgens teveel kansen nodig om zelf te scoren. Ondo straft onze foutjes goed af en loopt uit naar 14-8. Een vertekende uitslag, want het was geen slechte wedstrijd van onze kant. Door deze uitslag zakken we af naar plek 4 in de competitie.

De volgende wedstrijd is thuis tegen Tjoba. Ook van dit team hebben we de vorige wedstrijd slechts met één punt verschil gewonnen. Wanneer we weer gaan doen waar we goed in zijn en de foutjes achterwege laten, blijven de punten zeker in Middelburg!