De geschiedenisboeken laten een negatief beeld zien m.b.t. de resultaten in uitwedstrijden in Zoetermeer. Met de thuiswedstrijd tegen Meervogels nog in het geheugen dichtte het vlaggenschip zich toch serieuze kansen toe voor dit uitduel.

Dat die kansen er inderdaad waren, was af te lezen van de beginfase van de wedstrijd. Na een paar eenschotsaanvallen van beide teams was het Simone die na een doorbraakactie van Aïsja mooi afrondde. Swift liep uit naar een 0-3 voorsprong voordat Meervogels haar eerste score liet aantekenen. Swift hield het initiatief en behield een voorsprong van drie punten via 2-5, 3-6, 5-8 en 6-9. In de daarop volgende fase drukte Swift goed door, speelde met een sterke rebound naar goede kansen, rondde goed af en werkte toe naar een ruime voorsprong van 6 punten; 6-12. Beide teams zochten de kleedkamers op bij 9-14.

De overtuiging was er dat er vandaag grote kansen waren om Meervogels pootje te lichten, maar dat er zeker niet vanuit mocht worden gegaan dat Meervogels zich gewonnen zou geven. Er zou nog 25 minuten keihard collectief gewerkt moeten worden.

Na vier minuten in tweede helft, bij een stand van 10-15 leek Meervogels vleugels te krijgen. Verre schoten vielen goed en verslapping van concentratie aan swiftkant leek Meervogels in het zadel te helpen. Na 10 minuten maakte Meervogels de aansluitingstreffer; 15-16 en ging het publiek in De Veur er eens goed voor zitten. Swift herpakte zich uitstekend, sprak de veerkracht die het de afgelopen weken al vaker getoond had aan en sloeg opnieuw een gaatje; via 15-18 ging het naar 17-20. Meervogels wankelde en dit leek het ideale moment om de genadeklap uit te delen. Met 6 goals op rij van Menno, Jasmijn en Dylan sprintte Swift weg bij Meervogels en stond er vier minuten voor tijd een 17-25 stand op het scorebord. De buit was binnen. Dat Meervogels nog een paar keer mocht scoren was slechts voor de statistieken. Eindstand 20-26.

Scores: Dylan en Menno (beide 7), Jasmijn (4), Aïsja en Joren (beide 3), Kris en Simone.

Belangrijk winstpunten dus voor Swift 1 dat ook concurrenten KVS (knappe winst op DeetosSnel) en Nieuwerkerk zag winnen. Met 8 punten staat Swift twee punten voor op nummer zeven KVS en drie op hekkensluiter Sporting Delta. Met deze vorm en dit zelfvertrouwen is het jammer dat we pas op 24 februari weer mogen aantreden, thuis tegen GKV. Opnieuw een wedstrijd waar er kansen liggen, gezien de uitwedstrijd. Met het thuisvoordeel en steun van het publiek, hoopt Swift die kansen te gaan verzilveren!