Met de uitwedstrijd nog in het geheugen waarbij Swift 1 een grote achterstand weg moest poetsen, zich goed terugknokte, maar uiteindelijk met lege handen achterbleef, was de opdracht: scherp én met het zelfvertrouwen dat in de laatste wedstrijden werd getankt, aan deze wedstrijd beginnen.

Het begin van de wedstrijd liet echter het tegenovergestelde beeld zien. Waar Swift grossierde in balverlies, opbouwfouten en éénschotsaanvallen, begon GKV voortvarend aan de wedstrijd: 7 van de eerste 12 aanvallen eindigden in een doelpunt. Na 9 minuten en een 0-7 achterstand werd ervoor gekozen om Joren en Dylan van vak te wisselen. Dat leek door 3 doelpunten op rij in een minuut effect te hebben: 3-7. Verdedigend kon Swift zich niet voldoende herpakken, waardoor er halverwege de eerste helft een 3-10 tussenstand op het scorebord prijkte. Met name de uitstartacties van onder de korf, waarvoor vooraf gewaarschuwd was, werden niet met de juiste verdedigende druk beantwoord. Scores van Swift werden steeds weer snel gepareerd, waardoor het niet lukte het gaatje van 7 te verkleinen. Via 4-11 was de ruststand 6-13.

De start van de tweede helft liet een meer gelijkwaardig spelbeeld zien. Om-en-om scorend stond echter na ruim 8 minuten nog steeds een achterstand van 7 punten op het scorebord: 10-17. Vanaf dat moment daalde het aanvalspercentage van GKV en knokte Swift zich op vechtlust langzaam maar zeker terug in de wedstrijd en verkleinde de achterstand tot 3 punten; via 14-17 werd het 15-18 na een kleine 19 minuten. Voor beide teams was het duidelijk dat dit een beslissende fase in de wedstrijd was. Kon Swift de echte aansluiting maken of kon GKV nog een demarrage plaatsen? Uiteindelijk had GKV wel even nodig om het beslissende gaatje te slaan, maar bij 15-20 na 23 minuten was de wedstrijd beslist. Eindstand 16-21 in de wetenschap de wedstrijd dus eigenlijk in de eerste 10 minuten was verloren.

Scores: Aïsja (4), Menno (3), Jasmijn en Dylan (2), Simone, Sanne en Joren.

Volgende week wacht in De Lier Valto, een goed team dat echter niet aan een indrukwekkende reeks bezig is en afgezakt is naar plaats 5, één plaats boven Swift 1. Swift zal uit een ander vaatje moeten tappen om daar één of meer punten te behalen. Hopelijk was deze wedstrijd daarvoor een wake-up-call.