De wedstrijd tegen koploper DeetosSnel was op voorhand een pittige. Niet voor niets stond DeetosSnel zonder puntverlies bovenaan.

In de eerste helft leek het of er van overschatting van de tegenstander sprake was. Swift 1 maakte het de tegenstander niet moeilijk genoeg en gaf het zuiver schietende DeetosSnel te veel ruimte waarvan dankbaar gebruik werd gemaakt. Na de 1-0 voorsprong keek Swift 1 na 10 minuten tegen een 2-5 achterstand aan. Ons vlaggenschip leek even aan te sluiten en hield de schade beperkt tot een achterstand van twee punten: 4-6. In de daarop volgende fase drukte DeetosSnel door en kon Swift niet de nodige verdedigende druk brengen, omdat er te weinig collectief werd verdedigd. Via 5-10 en 6-12 ging Swift met 7-12 de rust in.

Daarin werd afgesproken meer energie in de wedstrijd te leggen, meer druk op het schot te geven waarbij iedereen verdedigend zou moeten kunnen rekenen op de vakgenoten.

Swift startte beter en na drie minuten was het gaatje verkleind tot 9-12 en vanaf dat moment was er meer sprake van een gelijkwaardige wedstrijd, waarbij we een duidelijk ander Swift 1 aan het werk zagen. DeetosSnel pareerde echter telkens als Swift dichterbij leek te komen; tussenstanden 10-13 en 11-14. Toen de Dordtenaren twee maal op rij scoorden, leek de wedstrijd beslist; 11-16. Swift toonde veerkracht en strijdlust, er werd meer in dienst van het vak gespeeld en met het doorvoeren van een aantal wissels leek ons eerste team bij 14-16 op weg naar de aansluitingstreffer. Door twee snelle goals van DeetosSnel werd het echter 14-18 en kreeg ons vlaggenschip opnieuw een tikje te verwerken. Met twee belangrijke treffers van de uitstekend spelende Dylan gaf Swift 1 zich nog niet gewonnen. Bij 16-18 en 17-19 leek Swift 1 serieus op weg naar de aansluiting en namen de zenuwen toe bij DeetosSnel. Het slotakkoord was echter voor de kampioenskandidaat dat met de 17-20 de wedstrijd in het slot gooide.

Scores: Dylan (6), Menno en Joren (4), Sanne, Jord en Lisanne.

Op basis van de energie en vechtlust in de tweede helft heeft Swift 1 zichzelf getoond waartoe het in staat is en tankt het zelfvertrouwen voor de komende periode. In de uitwedstrijd tegen KVS volgende week kunnen en moeten er heel belangrijke punten worden gehaald om weg te komen van de onderste twee plaatsen.