Swift E2 nam het afgelopen zaterdag op tegen Volharding E1. Swift wist via een mooie doorloopbal en een schot van Lukas al snel op voorsprong te komen. Vanaf hier ging de wedstrijd een tijdje gelijk op. Via goals van Lukas, Lien en Joey eindigde de stand met rust op een 5-4 voorsprong. Wat Swift nog kon verbeteren was duidelijk; het verdedigen. Met goede tips op zak kwam onze E2 scherp de rust uit. Zo scoorden Merel en Lien al snel twee mooie doelpunten. Swift bleef duels winnen en ging gefocust verdedigen. Swift E2 weet vaak gemakkelijk te scoren vanuit doorloopballen. De coach van Volharding vroeg zijn spelers om wat terug te zakken. Hierop volgde een antwoord van Lukas: een prachtig doelpunt vanaf de middellijn. Swift liet nog één goal door de tweede helft, zo stond het aan het begin van het laatste blokje 8-5. Snel hierna maakte Joey een beheerst schot en de stand werd 9-5. Als kers op de taart scoorde Carlijn nog een afstandsschot vanaf de middellijn en wist Joey door een goede steun van Suze de laatste goal vanaf het hoekje van het veld te maken. De einduitslag: 11-5. Wat een geslaagde wedstrijd! Swift E2 blijft met deze mooie overwinning, verdient op plek 1 staan in de poule.