Op het programma stond vandaag een wedstrijd tegen Zaamslag voor onze D3. Door een zieke, vertrokken we met 8 man naar Terneuzen. Voor de wedstrijd aten de meiden nog even een koekje voor de energie en deden we de wedstrijdbespreking. Na een goede warming up waren wij klaar voor de wedstrijd!

We merkten al snel dat Zaamslag feller was dan ons. Als ze al maar een beetje ruimte krijgen schoten ze de ballen erin. Het stond snel al 4-0. Na vele onderscheppingen tijdens het uitwerken van Zaamslag onderschepte wij de bal en werd dit beloond. Na een volgende lange en geduldige aanval scoorden wij en stond het 4-1. In een fase van 5 minuten tijd stond het helaas 8-1 bij de rust. In de rust hebben we elkaar vertrouwen gegeven en gezegd dat we het kunnen, maar dat we wel heel goed moeten blijven verdedigen! We hebben ook tegen elkaar gezegd dat we ook weleens een “duwtje” terug mogen geven. Na de rust scoorde wij meteen en dat gaf een fijn gevoel! We gingen de tweede helft beter verdedigen, maar helaas wist Zaamslag door alle onrust toch steeds weer te scoren. De coaches hebben aan de kids uitgelegd dat ze elkaar mogen overnemen in de wedstrijd, dat gingen ze proberen maar dat was nog best lastig toe te passen in de wedstrijd!

Na hard werken en goede kansen eindigde de wedstrijd helaas in 13-3. We blijven positief, gaan hard trainen en volgende keer zijn de punten weer voor ons!!!