Na het zure verlies tegen Fortis vorige week moest deze week de knop weer om. We moesten als ploeg de wedstrijden vòòr Fortis herinneren: in 2 wedstrijden scoorden we toen 50 (!) keer. Dit scorend vermogen moest tegen laagvlieger KCR weer worden gevonden.

KCR 3 is voor Swift 2 geen onbekende tegenstander. Vorige seizoenen stond de ploeg uit Ridderkerk ook al op het programma. Hoewel we toen makkelijk en dik wisten te winnen, mochten we KCR niet onderschatten. KCR is een jonge ploeg met een goede mix van lengte en snelheid.

18:10 klok het startsignaal en – zoals de opdracht van de coaches luidde – stond Swift 2 er gelijk. Er vielen snelle doelpunten en verdedigend kreeg KCR weinig ruimte. Na minder dan een kwart wedstrijd kon Swift 2 al genieten van een comfortable voorsprong van 5 punten (7-2). Heel eventjes zakte Swift 2 verdedigend weg. Door de gretigheid van de ploeg kreeg KCR makkelijke kansen waardoor ze heel even dichterbij kwamen.

Ondanks de voorsprong (13-7) ging Swift 2 toch lichtelijk mopperend de rustbespreking in: uit deze wedstrijd moest meer te halen zijn. We spraken af de aanvallen nog beter uit te spelen en KCR alleen nog maar in de moeilijke kansen te laten komen. Dit was het startschot van een fantastische tweede helft van Swift 2. Mooie combinaties, slimme steals en prachtige toverballen… de tweede helft had het allemaal. Sommige spelers leken niet meer te kunnen missen. De gehele bank werd nog ingewisseld zodat ook zij deel uit konden maken van deze memorable wedstrijd.

Het publiek kon op de banken toen de 30e (!) goal viel. Ook de 31e en 32e goal vielen snel daarna. 19 goals in de tweede helft en 32 goals in totaal: voor veel Swift 2 spelers een all-time record. Ook niet onbelangrijk: het afgesproken verdedigende doel werd (precies) gehaald: KCR op 12 of minder goals houden. De einduitslag: 32-12.

Volgende week alweer de laatste wedstrijd van het jaar. Swift 2 treedt aan tegen ADO uit ‘s Gravendeel. ADO staat gedeeld onderaan, dus wellicht gaat Swift 2 weer op jacht naar de 30. Komen jullie volgende week mee juichen?