De wedstrijd in Gorkum liet een te wisselend beeld zien om aanspraak te maken op de twee punten. Swift begon flegmatiek, stond te makkelijk schoten toe en GKV strafte dat met een hoog schotpercentage af. Na ruim 9 minuten werd er tegen een 2-7 achterstand aangekeken. Daarna volgde een betere fase met goede aanvallen en het eindigen op de juiste mensen. Swift kwam terug tot 2 punten en om-en-om scorend bedroeg de achterstand 3 minuten voor rust nog steeds de overbrugbare 2 punten. Met haar derde en vierde doelpunt trok Sanne voor rust de stand gelijk en doordat een glaszuiver doelpunt van Aïsja vlak voor rust werd afgekeurd zochten beide ploegen met een gelijke stand de rust op: 12-12.
De eerste fase na rust was voor Swift. Via 14-16 haakte GKV echter weer aan bij 17-17 na 11 minuten spelen, waarna een duidelijk mindere periode aanbrak; met name in één vak liepen de aanvallen niet meer en kwam Swift steeds slechter tot goede kansen. De cijfers, één vak kwam in de tweede helft slechts tot één doelpunt, spreken boekdelen. GKV bleef gevarieerd aanvallen en sloeg opnieuw een gat van vier punten: 22-18. De doorgevoerde wissels leverden niet het gewenste effect, maar met meer statisch spel over de dames forceerde Swift nog een laatste wanhoopsoffensief dat tot een achterstand van twee punten leidde 22-20 en 24-22. GKV speelde de wedstrijd echter zeer gecontroleerd uit: 25-22.

Dank aan de wissels van Swift 2 die direct na hun wedstrijd in Souburg naar Gorkum kwamen.

Opnieuw verlies dus voor Swift dat net als vorige week het veld verliet met het gevoel dat er meer in had gezeten. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Valto dat door een 26-20 overwinning op KVS met vertrouwen naar Middelburg zal afreizen. Swift 1 kan daarbij de steun van het publiek goed gebruiken!

Scores: Aïsja (8), Sanne (5), Joren, Menno en Kris (2), Simone, Jasmijn en Amy.