Zaterdag 11 november was de dag waarop Swift F2 in de Sprong mocht spelen tegen Fortis F2. Beide partijen kwamen gemotiveerd binnen en waren klaar voor de strijd. Al voor de wedstrijd ontstonden er een heleboel enerverende situaties die zorgen voor spanning en sensatie; welke zaal speelden we nu eigenlijk, moesten we zelf een veld kiezen, wie zorgde er voor ballen en waar moest het fluitje voor de scheids vandaan komen? Het mag duidelijk zijn; Volledig stuurloos zonder teamcaptain Ben. Maar alles kwam goed, de wedstrijd ging van start zonder fluitje maar met een flinke dosis inzet en fanatisme.

Swift stond achter met 0-1, maar kwam al snel terug met een prachtig doelpunt van Hugo, die snel daarna ook een tweede doelpunt maakte, 2-1. Ook Huzeyfe schoot er een mooi balletje in, waardoor we de rust ingingen met een stand van 3-1. Alex, die de honneurs voor de coaching waarnam, hield een mooie speech tijdens de rust en de mannen gingen weer van start. Mats scoorde de 4-1 waarna Fortis begon terug te vechten. Eindstand werd 4-3, waardoor de mannen de winst hebben binnengesleept! Iedereen zat zo in de overwinningsroes dat we vergaten strafworpen te nemen, maar dat mag de pret uiteraard niet drukken…het was een prachtige pot om het weekend mee te beginnen!