Na 3 pittige oefenwedstrijden en 1 doorleefde nacht in Antwerpen begon het zaalseizoen in Krimpen aan den IJssel bij tegenstander KOAG 3. Lisanne was nog niet 100% hersteld, Ilse was ziek. Zij zijn er volgende week weer bij! Gelukkig kon Eeke mee als wisselspeler. Bij de mannen waren compleet en namen Maks en Luuk plaats op de bank. Mike was er bij voor de verzorging en dat is een geruststellende gedachte.

De ambitie is er om promotie af te dwingen. Aan spelers en staf de uitdaging hier goed mee om te gaan en vanuit ontspanning goede en fijne wedstrijden te spelen.

Swift 2 speelde vanaf de start een hoger tempo dan de tegenstander en had de betere combinaties. Echter, KOAG schoot zuiver en zo liep Swift er in het eerste kwartier achteraan (5-3). Het tweede en derde kwart waren de beste van Swift 2. Het spel werd geduldiger, spelers wisten elkaar goed te vinden en rondden beter af (5-5) en na een versnelling werd bij 5-8 gerust.

Toen het na rust 5-9 en 7-13 werd met nog 20 minuten op de klok, leken de kaarten wel geschud. KOAG besloot alles of niks te spelen door ver terug te zakken en veel ruimte te geven. Dat had tijdelijk effect, de voorsprong werd gehalveerd tot 11-14. Dichterbij lieten we KOAG niet komen en de vrije bal naar 12-16 betekende de definitieve beslissing. Bij 15-18 floot de sympathieke scheidsrechter af en konden de eerste punten worden bijgeschreven.

In de kantine werd de wedstrijd kort nabesproken, waarna Swift 1 werd achterna gereisd.

Volgende week thuis tegen DVS 2. Deze ploeg kende een pittige seizoensopening (9-20) tegen Fortis en zal zich dan beter willen verweren. Aanvang 18u05.

Wellicht tot dan, Swift 2