Na de fraaie winstpartij tegen KVS startte het vlaggenschip met vertrouwen aan de wedstrijd tegen Meervogels. Voor weer een goedgevulde Sprong was de start veelbelovend. Via het dameskwartet werd snel toegewerkt naar een 4-0 voorsprong. Via 8-4 werd het 10-5. Swift verzuimde daarna om het goede spel om te zetten in doelpunten. Het had zeker de kans om de tegenstander op een grotere achterstand te zetten en daarmee de Meervogels op een loodzware taak voor de tweede helft te trakteren. Met name het tweede aanvalsvak haalde niet het verwachte aanvalspercentage. Ruststand ‘slechts’ 11-8.

Meervogels kwam goed uit de startblokken en klampte aan bij 11-10, maar tot 14-12 wist Swift 1 een klein gaatje van twee te behouden. Met een 0-4 run leek Meervogels de wedstrijd te kantelen en werd er plots tegen een 14-16 achterstand aangekeken. Swift kon terugvallen op de veerkracht die het ook in de wedstrijd tegen KVS had getoond, kwam o.a. weer via twee damesgoals van Sanne en Jasmijn langszij bij 17-17. Twee keer werd daarna nog een achterstand weggepoetst, o.a. door Amy die net als vorige week bij haar invalbeurt direct een strafworp forceerde.

De laatste 5 minuten lieten een tegengesteld beeld zien t.o.v. van de wedstrijd van vorige week. De aanvalsorganisatie liep niet, de afronding liet te wensen over en Swift wist de korf niet meer te vinden. Meervogels deed dat wel via een doorloopbal, een schot en een strafworp binnen anderhalve minuut. Eindstand 19-22. Een wedstrijd met een bittere nasmaak, omdat er echt meer had ingezeten.

Scores: Jasmijn (4), Dylan en Sanne (3), Kris, Joren, Menno en Aïsja (2) en Amy.

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen GKV dat tot op heden slechts één punt sprokkelde en waar opnieuw kansen liggen om de zo belangrijke punten in deze hoofdklasse te pakken.