Door: Goudeerlijke reporter L. Eugen

Het is vrijdagmiddag en ondertussen zijn we 316 appjes verder. Eigenlijk hadden onze helden de wedstrijd al afgezegd maar daar wilde Zaamslag liever niet aan. Na lang zoeken wisten we uiteindelijk Stijn te strikken als 4e heer en kon de wedstrijd toch doorgaan. Dus tijd om die complexe kubus puzzel van een opstelling op te lossen en op naar Zaamslag om te strijden tegen de ongeslagen koploper van de competitie. Last minute wist ook de Man van Staal (Merijn) nog aan te haken al bleek er nog wat roest op de enkel te zitten waardoor het maar de vraag was of hij inzetbaar zou zijn.

Rond de vervroegde klok van 14:15 ging de wedstrijd van start. Onze Swift helden starten in hun traditionele 4-4-3 opstelling en vlogen er meteen fel in. Het aanvalsvak met Hard Legs (Jessica), Soep (Sophie), Stijn en Rambo (Remi) creëerde meer kansen in een paar minuten tijd dan je normaal gesproken in een hele wedstrijd zou zien. Je voelt ‘m vermoedelijk al aankomen, het was Zaamslag die van afstand na vier minuten spelen raak prikte. Ondertussen ging het eerste aanvalsvak door met hun massale aanval op de Zaamslagse verdediging. Kunnen we hier zeggen dat ze zoek werden gespeeld? Na 48 schoten, 29 korte kansen, 12 omdraaiballen en 16 doorloopballen zou je denken van wel, maar wellicht was het bewust want onze helden misten helaas kans op kans. Uiteindelijk was het een strafworp in de negende minuut die werd verzilverd waardoor onze helden op gelijke hoogte kwamen.

Zaamslag ging een stuk beter met hun kansen om en wist al snel tweemaal te scoren waardoor onze helden tegen een 3-1 achterstand aankeken. Gelukkig wist het eerste aanvalsvak nu dat er geen deksel op het mandje zat. Eerst was het Rambo met een mooie doorloopbal en daarna was het Stijn die de stand weer gelijk trok. Lang konden onze helden niet genieten van deze stand want twee aanvallen van Zaamslag later keken ze alweer tegen een 5-3 achterstand aan. Stijn wist in de aanval erna ook meteen zijn eerste schot te verzilveren maar ook Zaamslag scoorde weer direct. Vlak voor rust was het SpiceGirl (Carlien) die de aansluitingstreffer maken waardoor onze helden met een minimale achterstand van 6-5 de rust in ging.

Tijdens de rust werden de puntjes op de i gezet. We wisten waar we Zaamslag pijn konden doen en zouden daar bewuster op gaan spelen. De tweede helft was nog niet gestart of SpiceGirl vloog er al langs en zorgde met haar doorloper weer voor een gelijke stand. Niet veel later was een schot van Stijn zelfs goed om voor het eerste in de wedstrijd op voorsprong te komen, 6-7. Zaamslag knokte zich op dat moment fel terug in de wedstrijd en wist in een periode van zes minuten viermaal te scoren. Doordat MooiBoy (Luc) tussendoor nog wat terugdeed wisten we de achterstand met 10-8 te beperken.

De klok tikte genadeloos door en onze helden probeerden de rust te bewaren en de juiste kansen te zoeken zoals afgesproken. Uiteindelijk was het MooiBoy die van afstand de 10-9 binnenschoot, direct gevolgd met een mooie doorloper van SpiceGirl, 10-10! Met nog elf minuten op de klok maakten beide ploegen zich op voor een spannende slotfase. Niemand minder dan Miss no-nickname (Amber), die iets eerder al binnen de lijnen was gekomen, wist het beste met de spanning om te gaan. Tweemaal prikte ze raak en met nog vijf minuten te spelen was de wegtikkende tijd nu in het voordeel van onze helden. Met het slimme vertragen en het uitstellen van kansen wisten we Zaamslag steeds onrustiger te krijgen, wat resulteerde in de nodige slordigheidsfoutjes. Uiteindelijk wist Zaamslag nog wel de 11-12 binnen te schieten maar in de resterende tijd gaven we geen kans meer weg. Het aanvalsvak met Captain Stevie (Steven), Sporty Spice (Joyce), MooiBoy en SpiceGirl wist een volle minuut uit te spelen en zo de overwinning binnen te slepen. Special thanks gaan uit naar Stijn die het mogelijk heeft gemaakt om de wedstrijd überhaupt door te kunnen laten gaan.

Met een derde overwinning op rij doen onze helden weer volop mee in de strijd om het kampioenschap. Maar het is een gekke competitie en iedereen lijkt van iedereen te kunnen winnen. Wie er uiteindelijk vandoor zal gaan met de cup met de grote oren is nog een mysterie.

Scores Swift 5: Stijn 4x, SpiceGirl (Carlien) 3x, MooiBoy (Luc) 2x, Miss no-nickname (Amber) 2x, Rambo (Remi) 1x,

Bron: https://swifthelden.wordpress.com/