Zaterdag mocht E2 aantreden voor een kampioenswedstrijd. Vrijdag avond om 23:56 verzekerden we ons van een scheidsrechter (Amber D, super bedankt!), zodat ‘s morgens de kinderen (sommigen met gespannen kopjes) konden starten met de wedstrijd. Omdat E1 en E2 dit seizoen samen trainen en met wisselende samenstelling de wedstrijden spelen hadden we maar liefst de beschikking over tien spelers (één afwezige vanwege ziekte en één afwezige vanwege vakantie). We spraken af vooral plezier te maken en onze zenuwen te laten varen.

Swift E2 speelde tegen Tjoba E2 een ware thriller. Na goals van onder andere Thijs en Roel gingen we rusten met een 5-4 stand. We waren dan ook nog lang niet zeker van het kampioenschap. In de rust werden afspraken gemaakt over onze snelle counters, die qua passing nogal risicovol verliepen. In het derde kwart namen we een serieuze voorsprong; 8-4. Ondertussen hadden we al zeven verschillende spelers ingezet. Maar van het rustig uitspelen van de wedstrijd was geen sprake. Na de 8-7 werd echter orde op zaken gesteld. Liz scoorde een belangrijke goal en de 10-7 stond op het bord. Ook de laatste wisselspelers kwamen nog even in het veld, voor het echter kampioensgevoel. We wonnen de wedstrijd met 10-8 en het gejuich kon beginnen!

Nadien nog even de strafworpen nemen (2-0 winst) en daarna door naar het clubhuis, waar Naomi de ploeg de complimenten gaf en iedere speler persoonlijk toesprak en een medaille gaf (leuk gedaan Naomi!). We aten een lekkere taart en vierden ons feestje.

Namens de trotse trainers

Anouk, Meike, Shana, Sven, Samuel en Steven