Na de nederlaag tegen Tempo moest Swift deze week de punten in eigen huis houden om boven de rode streep uit te komen. Sporting Delta uit Dordrecht, dat voorafgaand aan de wedstrijd een plek hoger op de ranglijst stond (zesde), was afgelopen zaterdag de tegenstander. De Dordtenaren namen vanaf het begin het initiatief. Na de 2-2 liep de uitploeg uit naar een 2-6 voorsprong. Mede doordat Naomi Zuidweg en Stefan den Boer op belangrijke momenten de bal door de korf schoten, bleven de Middelburgers in de race, ruststand 8-10. Ook kort na rust hield Sporting Delta het initiatief en kon Swift eerst slechts volgen. Plotsklaps wakkerde echter de wind aan, kleurde de lucht zwart, viel de regen met bakken uit de hemel en was de batterij van de telefoon die de live stream verzorgde aan het eind van z’n Latijn. Onder zware druk werd hiervoor een oplossing gevonden, waardoor het einde van de tweede helft toch op beeld vastgelegd kon worden. Iets vergelijkbaars gebeurde bij de korfballers van Swift. Hoewel nog niet in scores uitgedrukt, verschoof langzaam maar zeker de balans naar de thuisploeg. De Middelburgers knokten, wonnen meer reboundduels en na meerdere keren tot 1 punt genaderd te zijn, bracht Joren Gillissen bij een stand van 17-17 de Middelburgers voor het eerst langszij. Daarna volgde een spannende fase waarin beide ploegen kans op de winst kregen. Het was uitblinker Dylan Gillissen, die met 5 doelpunten na rust ook het winnende doelpunt voor zijn rekening nam: eindstand 20-19. Een welkome overwinning voor Swift dat met vier punten nu de zesde plaats bezet. Komende week is nummer vijf De Meervogels uit Zoetermeer de opponent van de Middelburgers. Een wedstrijd waarin voor beide ploegen veel op het spel staat. Winst voor De Meervogels betekent dat het gat met Swift vier punten wordt, maar wint Swift, dan neemt het afstand van de onderste twee ploegen.

Categorieën: Wedstrijdverslagen