Het was weer zover. Zaterdag mocht de c2 op pad richting Togo. Om half 9 verzamelde we bij de sprong. Mondkapjes op in de auto en gaan!

De oefenwedstrijd tegen Togo hadden we gewonnen maar er stond een een langer en iets ander samengesteld team voor ons. We wisten dat we een sterke tegenstander tegemoed gingen. Met al 2 overwinningen op zak gaat de c2 ervoor dit te evenaren.

Al snel komen we 1-0 voor door een mooi samenspel in het vak. Maar togo sluit aan en zo worden het 2-2 en 3-3 Jasmijn en Maik gooien er een paar mooie ballen in door goed combinatiespel met Hilko en Lot.

Dan komen we 3-4 voor door een mooi afstandschot van Miquel. Ook de 3-5 volgt snel. Dit geeft vertrouwen en we gaan met 4-6 de rust in. De doelpunten die waren gevallen waren mooi teamspel alleen konden de puntjes op de i en moeten we volhouden. TOGO is fysiek erg sterk en met een paar oudere jongens erin was het toch wel lastiger. Togo komt terug en het is 7-7. Swift c2 is wat aangeslagen en we worden wat moe. En wat een pech een strafworp tegen. Deze gaat mis maar door een goede afvang bal komen we achter.  De rust is wat weg en na een paar slordige ballen raken we hem elke keer kwijt. Totdat Aron onderhands vanaf het midden van het vak de bal de lucht in gooit. De trainers staan ernaar te kijken en roepen nog niet doen ! Maar de bal gaat erin ! Vervolgens scoort Aron ook nog met een prachtig schot !

Het is 8-9. Weer komt togo terug door een mooi schot van afstand. Het is 9-9 met nog 2 minuten op de klok. Als vak komen we bij elkaar en maken we afspraken een goede aanval neer te zetten. Dit lukt,  Maik zet een mooie aansteun meer en Jasmijn maakt het af. We staan 9-10 voor. De laaste minuten is wat spannend en we raken de bal nog kwijt. Maar togo mist hun kansen en we hebben een goede rebound staan waardoor we de bal weer naar de aanval kunnen brengen. De scheidsrechter fluit af. We hebben gewonnen !

De spelers gaan met een glimlach het veld af en krijgen de complimenten van de coaches. Wat een doorzettingsvermogen en echt teamspel met een toch wel wat nieuw team.

We zijn op de helft van de wedstrijden en staan boven aan met 6 punten uit 3 wedstrijden !

Op naar de tweede helft van het seizoen !

SWIFT C2