Na de verdiende winst op Rohda, vorige week, ging Swift afgelopen zaterdag op weg naar Wormer, waar titelfavoriet Groen-Geel de tegenstander was. Vooraf gezien was de vernieuwde ploeg van Dennis Plantinga en Wim Allaart de underdog, maar daar was de eerste helft weinig van te zien. Beide ploegen speelden verzorgd korfbalspel en ook qua score hielden de Middelburgers zich goed staande, sterker nog, pas bij 12-13 kwam de thuisploeg langszij en nam de voorsprong bij rust: 16:14. Swift kon na de thee het niveau niet vasthouden met als gevolg dat Groen-Geel vrij snel uitliep naar een 20-15 voorsprong. Daarna werkten de Middelburgers hard, maar dat was niet genoeg om dichterbij te komen. Een terechte nederlaag was het gevolg: 29-22. De volgende twee thuiswedstrijden (Sporting-Delta en Tempo) zijn voor de Zeeuwen van groot belang. Bij 2 maal winst nemen de Middelburgers namelijk afstand van de rode streep en dat geeft wat lucht voor de rest van het seizoen. Swift speelt aanstaande zaterdag thuis tegen Tempo, aanvang: 17:45.

Categorieën: Wedstrijdverslagen