Na de totale off-day van vorige week tegen Luctor wilde Swift 4 zich revancheren tegen KVK. In de thuiswedstrijd aan het begin van het seizoen moest Swift nog erg wennen aan het stapje hoger, KVK won dan ook met 8-16. De afgelopen weken had Swift echter getoond goed te kunnen meekomen met de toppers van Vriendenschaar en KCC. Tijd om dat goede spel dan ook eens te belonen.

Swift begon de wedstrijd wat aarzelend. Aanvallend begon het wat stroef en verdedigend was het zoeken naar de juiste manier om KVK vast te zetten. Dat leidde al snel tot een 4-2 achterstand. Het laatste kwartier van de eerste helft werd Swift scherper. Stefan, normaal goed voor 100 rebounds, was het zat. Na twee weergaloze afstandschoten stond het weer 4-4. Swift gooide er een schepje bovenop en voor rust stond het mede door 2 goals van Captainstevie (Steven) en de echte ajacied (Ben) 7-8 voor.

De tweede helft ging op en neer. De vermoeidheid begon er langzaam in te sluipen bij onze veteranen en dus werd het masterplan van Captainstevie uitgevoerd. Het ‘met je blotemannenklauwen’ duo Baywatch (Han) en Caveman (Tijmen) vervingen Captainstevie en Ronald. Met een ontzettend ant-Swift spel, achterverdedigen, wist Swift het scorend vermogen van KVK te onderdrukken. De tactiek van Captainstevie bleek te werken, want uitblinker Stefan gooide er een befaamde ‘skyhook’ in waarna invaller Baywatch met wat wel ‘geplaatste schoten’ Caveman tot drie keer toe vrijzetten voor wat listige one-handers. Tot frustratie bij de tegenstander, want ja… ze waren allemaal verdedigt, 9-15 voor Swift. Met nog 10 minuten te spelen werd het lastig voor KVK om nog terug te komen. KVK wist nog maar 3x te scoren dankzij het achterverdedigen van de hele ploeg! De echte ajacied, die de eerste helft wat ongelukkig was met de afronding, kreeg ingefluisterd dat Caveman met deze score de topscoorderspositie zou overnemen. Zoals verwacht kon hij dit niet laten gebeuren, met twee geplaatste schoten werd de eindstand op het bord gezet, 12-17 voor Swift 4 en dus de eerste zege van het seizoen!

Volgende week Swift 4 – Togo 3, een kraker van een wedstrijd waar Swift opnieuw hoopt punten te scoren!

Score: Ben 4x, Stefan 3x, Tijmen 3x, Tamara 2x, Ronald 2x, Steven 2x, Amber 1x.