Na de terechte nederlaag tegen Avanti uit Pijnacker moest Swift weer vol aan de bak in de Hoofdklasse B. Koploper Dalto was afgelopen zaterdag de tegenstander in Driebergen. Een ploeg waar Swift voor het laatst ongeveer 20 jaar geleden tegen speelde. Het publiek van de thuisploeg kon zich dat niet meer herinneren, of deed alsof, want tijdens het warmlopen vroegen zij zich hardop af of ooit iemand van Swift had gehoord. Hoewel stoïcijns de warming-up vervolgend, was dit wel opgevangen door de Middelburgers en dat zorgde voor wat extra motivatie. Dalto pakte al snel een 2-0 voorsprong, maar Swift repareerde de achterstand alweer net zo snel. Daarna gaf de ploeg van Dennis Plantinga en Wim Allaart gas. Wim Allaart: “Waar we vorige week elke keer een stap te laat kwamen hadden we het tegen Dalto verdedigend juist heel goed voor elkaar. Niet alleen in de 1-1 duels, maar ook als collectief, waardoor een foutje niet direct werd afgestraft “. Swift liep gestaag uit naar een grote voorsprong van 6-14 bij rust. Ook na de thee kwam Dalto niet in het gewenste spel en probeerde verdedigend het spel van Swift te ontregelen met (extreem) achterverdedigen. Dit kwam het aanzien van de wedstrijd niet ten goede, ook omdat Swift op twee gedachten hinkte: vertragen of kiezen voor de snelle kans met risico op snel balverlies. Het werd een mix van beide opties. Swift wisselde lange aanvallen (soms van meer dan 2 minuten) af met snel balverlies en miste de scherpte om Dalto nog meer pijn te doen. Aan de andere kant kon Dalto ook niet echt dichterbij komen, waardoor het publiek de verliezer van de tweede helft werd, eindstand 13-19. Voor de Middelburgers was de vreugde na afloop niet minder groot, want door deze overwinning heeft de debutant op dit niveau de derde plaats stevig in handen en is de afstand op de onderste twee ploegen respectievelijk 8 en 9 punten. Swift mag zelfs nog hopen op meer, want mocht Groen-Geel volgende week in de thuiswedstrijd verslagen worden, dan kan het zich in de tweede seizoenshelft zelfs nog mengen in de titelstrijd.