Na de winst op koploper Dalto blaken de korfballers van Swift van zelfvertrouwen. Dat het goede resultaat van de thuisploeg geen toeval is, bleek afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd tegen topploeg Groen-Geel dat in de zaal in de Korfbal League uitkomt. In de seizoensouverture verloren de Middelburgers nog kansloos van de ploeg uit Wormer (20-12), maar sinds die wedstrijd is Swift gegroeid. De uitploeg kwam nog het best uit de startblokken en pakte een 5-3 voorsprong, maar daarna herpakte Swift zich en zo ontstond een spectaculaire wedstrijd. Beide ploegen speelden met hoge intensiteit en hoog tempo en deden weinig voor elkaar onder. De scores vielen over en weer en Swift dacht te kunnen gaan rusten bij een 11-11 stand, ware het niet dat Groen-Geel met een mooie treffer achter de korf toch de voorsprong pakte in de dying seconds (11-12). Het begin van de tweede helft was voor Swift dat uitliep naar 16-13. Juist toen de Middelburgers wilden doordrukken werd het spel wat slordiger en kon Groen-Geel via standaardsituaties als gevolg van overtredingen langszij komen. Vervolgens vielen de scores weer om-en-om en bleef het spannend tot het einde. Dylan Gillissen scoorde twee minuten voor tijd de 19-18, maar Groen-Geel deed direct iets terug: 19-19. Met nog 1:15 op de klok speelde de thuisploeg de wedstrijd als een ervaren Hoofdklasser uit. De laatste kans ging er niet in en zo moesten beide ploegen genoegen nemen met een punt. Op basis van de hele wedstrijd was dat een terechte uitslag. Het feit dat alle spelers in de startopstelling van Swift scoorden geeft aan dat het team stappen heeft gemaakt. Dat kan wel eens van groot belang gaan worden in de zaal, waar de Middelburgers – een niveau lager –  kampioensambities hebben. Waar vorig jaar wedstrijden verloren gingen bij een offday dag van (een van) de puntspelers, lijkt Swift nu completer dan ooit en heeft het diverse mogelijkheden om dit op te vangen. Voor de Middelburgers begint nu een voorbereidingsperiode van vier weken. Belangrijk onderdeel daarvan is het Zeeuws Korfbalspektakel waarin de beste Zeeuwse korfbalploegen de degens met elkaar zullen kruisen. Voorrondes zijn op 2-7 November, de Finales vinden plaats op 9 November in Sporthal De Sprong.