In de thuiswedstrijd tegen degradatiekandidaat Futura deed Swift aan klantenbinding. De Middelburgers hadden deze wedstrijd ook op halve kracht kunnen winnen, maar gaven vol gas en verpulverde de tegenstander uit Den Haag. Al bij rust was een stand bereikt die in menig korfbalwedstrijd niet had misstaan als eindstand: 21-12. Het ambitieuze Swift verslapte na rust niet en hield zichzelf een worst voor: de magische 40 doelpunten grens. Met uitblinkers Dylan Gillissen (11 doelpunten) en Aïsja Zuidweg (10 scores) bleef de thuisploeg er vol voor gaan. Anderhalve minuut voor tijd schoot Dylan Gillissen de veertigste score van Swift binnen, waarna de eindstand uiteindelijk op 41-24 werd bepaald. Doordat Fiks uit nipt won van VEO en ook Oranje-Wit geen fout maakte, staat Swift derde in de Overgansklasse D. Komende week spelen de Middelburgers uit tegen Sporting Delta, dat momenteel hopeloos uit vorm lijkt te zijn en zich verrassend niet kan mengen in de strijd om de titel. Voor Swift zaak om juist in deze wedstrijd bij de les te zijn, zodat het de druk vol op de concurrentie kan houden.