De Middelburgers waren vooraf gezien favoriet. Deels door de 41 doelpunten in de wedstrijd tegen Futura van afgelopen week, maar vooral omdat Sporting Delta na de winst op koploper Fiks geen punt meer had gepakt. Voor de meeste teams zjin de uitwedstrijden tegen Sporting Delta uit Dordrecht een lastige horde om te nemen; de aanhang moedigt de thuisclub altijd fanatiek aan en het spel van de Dordtenaren is meestal op of net over de rand van het toelaatbare. Dat was afgelopen zaterdag niet anders. De thuisploeg knokte voor elk duel en maakte het Swift knap lastig.  Delta was in het begin scherper en pakte een 4-2 voorsprong, maar Swift bleef meescoren, nam het initiatief over en kwam drie punten voor (6-9). Dat kwam mede door het hoge aantal overtredingen van de Dordtenaren (Swift maakte 7 van de 9 gegeven strafworpen). De ploeg uit Middelburg kon echter niet doordrukken en zo bleef de score tot de rust op- en neergaan (ruststand 12-11). Het eerste kwartier na rust was het spelbeeld bijna een kopie van de eerste helft: Delta pakte de voorsprong, maar Swift kwam langszij en nam het initiatief over. Verschil met de eerste helft was dat vanaf de 15-15 de thuisploeg alleen nog kon volgen. Swift hield het initiatief en bij een gelijkmakende score van Delta, scoorden de Middelburgers direct tegen. Toch bleef het spannend tot aan het eind, want pas in de laatste minuut sloeg Swift het beslissende gat; eindstand 20-23. Doordat de top twee gelijk speelde door een “buzzer-beater” van Oranje-Wit, staat Swift nu gedeeld tweede met slechts 1 punt achterstand op koploper Fiks. Komende week speelt Swift thuis tegen nummer 2 Oranje-Wit, een ploeg die de laatste twee seizoenen vaker won van Swift, dan welke ploeg dan ook.