In een goedgevulde zaal nam Swift tegen medekoploper Fiks direct het initiatief, maar de mindere fase die hierop volgde kwamen de Middelburgers niet meer te boven. Fiks bleek iets sterker en is door de uitoverwinning op Swift nu alleen koploper.

De eerste 10 minuten waren voor Swift, dat in het begin van de wedstrijd met scherp schoot en een 6-3 voorsprong pakte. Daarna was Fiks, mede door een zeer sterk spelend dameskwartet, de bovenliggende partij. Binnen 10 minuten was de stand weer gelijk (9-9) en ook daarna leek de dadendrang van de ploeg uit Oegstgeest niet te stoppen. Na de 10-11 ruststand gaf de uitploeg gas, maakte vier doelpunten op rij  en sloeg hierdoor een gat van vijf punten (10-15). Met steun van het fanatieke publiek leefde de thuisploeg nog even op. Het was Naomi Zuidweg die Swift met de 19-19 nog even langszij bracht. Fiks bleef echter rustig, maakte twee doelpunten op rij, en hield hierdoor het initialief aan eigen zijde (eindstand 21-24). Door het gelijkspel van Oranje Wit en Sporting Delta in de Dordtse derby, staat Swift nu vierde en zal het iedere wedstrijd vol aan de bak moeten om niet definitief achterop te raken. Komende zaterdag spelen de Middelburgers uit tegen VEO.