Swift, dat afgelopen zaterdag thuis moest aantreden tegen Sporting Delta, wist dat de ploeg uit Dordrecht van een andere orde was dan het Haagse Futura waartegen vorige week met gemak de winst gepakt werd. De Dordrechtenaren kwamen het best uit de startblokken. Met vrij fysiek spel, maar zeker ook korfballende klasse liep de uitploeg langzaam weg bij Swift. Dat kwam mede doordat de scores aan de kant van Swift in het begin enkel van Gijs Gillissen moesten komen. Swift herpakte zich na een achterstand van drie punten knap: via scores van Naomi en Aïsja Zuidweg (vrije bal) werd het weer 6-6. Daarna konden de Middelburgers de scoringsdrift van Sporting Delta niet bijhouden en werd het gat groter en groter, ruststand 9-14. Sporting Delta leek een maatje te groot. Ook in de eerste tien minuten na rust wees eigenlijk niets erop dat Swift de wedstrijd nog naar zich toe zou trekken. Zodra Swift even dichterbij dacht te komen, was het de uitploeg die direct iets terug deed. Dat hielden de Dordrechtenaren vol tot 15-18, want daarna nam Swift het initiatief over. Het was aanvoerder Joren Gillissen die op karakter de ploeg op 16-18 bracht. Deze score leek niet alleen het geloof in eigen kunnen terug te brengen, maar activeerde ook het publiek.  Waar eerder vooral supportersvereniging “De Eagles” van zich lieten horen, kreeg Swift nu de volle zaal mee. Dat deed de thuisploeg zeker goed, want het zette een tandje bij en pakte voor het eerst een voorsprong. Het ervaren Sporting Delta leek niet echt onder de indruk en bleef stoïcijns meescoren. Met scores over en weer mondde de wedstrijd uit in een ware thriller, maar het was Gijs Gillissen die voor Swift de winnende 24-23 binnenschoot. Door deze winst is de ploeg uit Middelburg op doelsaldo koploper. Komende week speelt Swift in Dordrecht tegen Oranje-Wit, een ploeg waartegen de Middelburgers vorig jaar het kampioenschap verspeelde. Swift is dus gewaarschuwd en zal er alles aan doen om dit keer wel de punten mee naar huis te nemen.