Na de nederlaag tegen Oranje-Wit van vorige week was Swift afgelopen zaterdag in een volle sporthal gebrand op eerherstel. Tegenstander Achilles uit Den Haag was de underdog in deze wedstrijd, maar daarvan bleek weinig in de eerste helft. Met twee heren die het vizier op scherp hadden staan, pakte de uitploeg de eerste helft steeds een voorsprong. Swift kwam af en toe op gelijke hoogte, maar kon tot 5 minuten voor rust niet doordrukken. Het was aanvoerder Joren Gillissen die, met twee doelpunten op rij, Swift voor het eerst op een voorsprong van twee punten zette. Het gat werd op slag van rust zelfs 3 punten toen Stephan den Boer zich eindelijk aan zijn tegenstander ontworstelde en een mooie treffer van afstand maakte. Na rust kon Achilles de scoringsdrift van de Middelburgers niet volgen. De thuisploeg scoorde over vele schijven en liep gestaag uit naar een voorsprong van 8 punten: 25-17. De wedstrijd leek gespeeld, maar de mannen van Achilles hadden blijkbaar hun vizieren schoongeveegd en begonnen uit alle hoeken en standen te scoren. Omdat Swift zich niet van de wijs liet brengen en mee bleef scoren, was het publiek de grote winnaar. Van de 65 doelpunten waren de meeste voor Swift, eindstand 36-29. Door het verlies van concurrent Fiks bij Sporting Delta, staan de Middelburgers nu met drie andere ploegen aan kop. Na de jaarwisseling gaan de koplopers direct met elkaar de strijd aan. Swift ontvangt Fiks uit Oegstgeest en Oranje-Wit en Sporting Delta kruisen de degens in de Dordtse stadsderby.