Swift, voorafgaand aan de wedstrijd de trotse koploper in overgangsklasse D, had een lastige week. Op de woensdagtraining werd duidelijk dat maar liefst drie dames:Eefje van den Berg, Sanne Oostinga en Mirella Pouwer net niet fit genoeg zouden zijn om te starten. Deze tegenvaller kwam op een vervelend moment, want tegenstander Oranje-Wit is een ploeg waar Swift het vaak erg lastig tegen heeft. En dat was zaterdag niet anders. De start van de wedstrijd was voor de Dordrechtenaars: 5-0. Swift moest wat wennen aan de nieuwe opstelling en miste scherpte in de afwerking. Daarna kwamen de Middelburgers beter in de wedstrijd en trokken de stand gelijk. Helaas kon de uitploeg niet doordrukken, waardoor de stand tot de rust (10-11) gelijkop ging. Ook na rust had Swift net niet de benodigde scherpte, want hoewel er kansen genoeg waren, was het Oranje-Wit dat daadkrachtiger was. Via 15-13 liep de thuisploeg uit naar een 18-14 voorsprong. Swift toonde opnieuw veerkracht en haakte aan bij 21-21, maar kon ook nu net niet doordrukken. In een beslissende fase was het ook net niet wat de klok sloeg bij Swift, want het miste vier vrije ballen op rij en tot overmaat van ramp scoorde Oranje-Wit in deze fase met 0 seconden op de schotklok een ware “buzzer-beater”.Hierdoor was het verschil weer 4 punten (27-23) en dit keer was de pijp leeg bij de ploeg uit Middelburg. Swift wilde wel, maar kon niet meer, waardoor de punten verdiend in Dordrecht achterbleven. Komend weekend speelt Swift thuis tegen Achilles. Als de Middelburgers fysiek en mentaal hersteld zijn van de teleurstelling, dan zijn zij de favoriet voor de winst.