Na een goede voorbereiding, waarbij de titel in het Zeeuws Korfbal Spektakel gepakt werd en Belgisch landskampioen Boeckenberg werd verslagen, ging afgelopen zaterdag de zaalcompetitie voor Swift van start. De Middelburgers hebben zelf de kwaliteiten om mee te doen voor de titel in Overgangsklasse D, maar ze zijn ingedeeld in een pittige poule. Tegenstanders dit zaalseizoen zijn mede-titelkandidaat Fiks (doet mee om de titel in de Hoofdklasse op het veld), outsiders Sporting Delta (degradant uit de Hoofdklasse) en KVS (vorig jaar 2e in overgangsklasse C), middenmoters Oranje-Wit en Achilles en degradatiekandidaten Futura en VEO. Verschil met vorig jaar (op 1 punt verschil geen kampioen) is dat Swift dit jaar echt uitspreekt voor de titel te gaan, terwijl die druk er vorig jaar nog niet echt was. Of dit de Middelburgers in het begin van de wedstrijd tegen Futura uit Den Haag parten speelde is moeilijk te zeggen, maar duidelijk was dat de ploeg het vizier nog niet helemaal op scherp had staan. Na een 3-5 achterstand kwam de uitploeg echter snel op stoom en liet met dominant en bij vlagen spectaculair korfbal zien waartoe het in staat is. Na 9 scores op rij (6-14) was de wedstrijd op slag van rust al gespeeld. Ook na rust was Swift duidelijk een maatje te groot voor Futura en had de ploeg geen gevaar te duchten van de Hagenezen. De Middelburgers werkten nog wat aan hun aanvalspatronen en bepaalden de eindstand uiteindelijk op 17-31. Topschutter bij Swift was Stephan den Boer, die 35% van de Middelburgse doelpunten voor zijn rekening nam (11 stuks). Na deze relatief eenvoudige zege, speelt Swift komende week thuis tegen Sporting Delta in sporthal De Sprong. Een tegenstander van een heel ander kaliber, zowel korfbaltechnisch als fysiek.