In Gorinchem speelde Swift afgelopen zaterdag een moeizame wedstrijd. De uitslag had ook in het voordeel van GKV kunnen eindigen, maar de Middelburgers hadden het geluk aan hun zijde. De eerste twintig minuten deden beide ploegen weinig voor elkaar onder. GKV verdedigde goed en Swift moest hierdoor hard werken om doelpunten te maken. Daarnaast, liet de uitploeg verdedigend hier en daar een steekje vallen, waardoor GKV tot 5-5 kon aanhaken. Daarna had Swift een goede fase en leek er bij een 5-10 voorsprong, 2 minuten voor rust, niets aan de hand. De thuisploeg gaf zich echter nog niet gewonnen en verkleinde nog voor de thee de achterstand tot 3 punten (7-10 ruststand). Na rust was het GKV dat scherper uit de kleedkamer kwam. De Gorinchemmers scoorden direct de 8-10 en trokken het initiatief steeds meer naar zich toe. Swift moest alle zeilen bijzetten en werkte hard, maar dat was niet genoeg om GKV van zich af te houden. Vanaf een 14-14 stand vielen de scores over en weer en leek een verrassing in de lucht te zitten. De thuisploeg had echter geen antwoord op de dadendrang van Aïsja Zuidweg, die vlak voor tijd met een score en een actie die een strafworp opleverde de hoop van de GKV supporters uiteen deed spatten, eindstand 18-20. Doordat concurrent Nieuwerkerk punten verspeelde tegen nummer 3 HKC, is de voorsprong van Swift nu riant. Met nog zes wedstrijden te gaan, die gespeeld worden nadat de zaalcompetitie klaar is, heeft de koploper uit Middelburg vier punten voorsprong op de naaste belagers.