Na de kraker tegen Nieuwerkerk speelde Swift dit weekend tegen laagvlieger Vriendenschaar. De ploeg uit Hardinxveld-Giessendam startte verdedigend sterk en daar hadden de Middelburgers het lastig mee. De thuisploeg speelde wat onrustig en had in de verdediging niet altijd de benodigde scherpte. Hierdoor ging de score het eerste kwartier gelijk op. Na 4-4 gaf Swift gas en was het verdedigend beter bij de les, waardoor al voor rust een comfortabele 9-4 voorsprong gepakt werd. Ook na rust liet Swift zich niet meer uit het veld slaan door het vertragende spel van Vriendenschaar, die soms wel 9 passes nodig bleken te hebben om de bal van de verdediging naar de aanval te brengen. Doordat, op topscorer Joren Gillissen (5 stuks) na, het rendement van Swift wat lager was dan gebruikelijk, bleef de score steken op 19-13. Swift had wel de luxe om een aantal wissels speeltijd te gunnen en zo pakte Luc Franke ook nog een goaltje mee. Na deze overwinning is Swift nog steeds de koploper in overgangsklasse D. Komende week staat de uitwedstrijd tegen GKV op het programma. Wanneer de Middelburgers ook deze wedstrijd winnend weten af te sluiten, dan gaan ze zonder puntverlies als “Herbstmeister” de zaal in.