Zaterdag speelt Swift D1 haar laatste veldwedstrijd hoewel er niet veel op het spel staat, wordt toch een speciale wedstrijd omdat het Mylènes laatste korfbalwedstrijd is. Ze gaat zich namelijk na de herfstvakantie volledig op haar “ballet-carrière” storten. Ook ik stop dan, na bijna vijf jaar, met coachen (en stukjes schrijven)

We verzamelen in de zon bij de Sprong. Teamouders Martin en Marga verrassen mij met een lieve attentie voor “mijn laatste wedstrijd”. Soepel rijden we naar Yerseke (Rob en Martin, dat was vorig jaar wel anders *). Het team is compleet zonder wissels…. Paulien is er vandaag helaas niet bij. In de kleedkamer houdt Remco een positieve voorbespreking waarbij de kleur van de pionnen nu gelukkig wel een naam hebben: naast komen, diep lopen en een korte kans. Anne-Sophie, Aram, Harm en Meike beginnen in de aanval. Harm opent ook deze  wedstrijd en scoort zonder de korf te raken. Lynn en Casper onderscheppen fanatiek in de verdediging zodat we de bal vaak in de aanval hebben. Het kost Lynn wel haar vingers. Heel pijnlijk. We koelen en dapper zegt ze, tussen haar tranen door, “dat het wel gaat”. Maar aan haar gooien zie ik dat ze veel pijn heeft… We gaan de rust in met 1 – 2. Niet echt een “top” wedstrijd. En dat terwijl Casper in het sportbroekje – met sponsering van “Willigenchalets” uit Serooskerke – van coach Remco speelt….

Lynn wordt door de scheidsrechter in het clubhuis getapet. Na de rust scoort Anne-Sophie twee maal en Harm maakt een hattrick (derde doelpunt). Klasse! In de tweede aanval scoren Mylène en Esmee dat de stand brengt op 3 – 7. Het was niet de beste wedstrijd maar wel weer een overwinning! Ongeslagen bovenaan! Super gedaan Anne-Sophie, Aram, Casper, Esmee, Harm, Lynn, Meike, Mylène en Nina (daar in Amerika). In het clubhuis eten we een broodje en neemt Mylène afscheid van haar ploegje. We gaan elkaar zeker nog zien in het veld of langs de lijn. D1 spelers en ouders bedankt voor alles en heel veel speelplezier samen met Remco in de zaal!

* hectometerpaal 143,6