Na drie mooie overwinningen tegen titelkandidaten, was afgelopen zaterdag Merwede uit Sliedrecht de tegenstander op sportpark De Sprong. Historisch gezien is dat altijd een lastige pot en dat was nu niet anders. Merwede kwam scherp uit de startblokken en pakte een voorsprong van 2-5. Swift leek enigszins verrast door de dadendrang van de Sliedrechters en was een korte periode de draad helemaal kwijt. Een foutenfestival was het gevolg, want ook Merwede leek verrast door de snelle voorsprong en verzuimde door te drukken. Halverwege de eerste helft herpakte Swift zich en kwam het beter in de wedstrijd. Vlak voor rust scoorde Gijs Gillissen al vallend de 10-8 en zo kon Swift na een matige eerste helft toch met een voorsprong naar de thee. Na rust gaf Swift gelijk gas. Het was aanvoerder Joren Gillissen die zijn ploeg op sleeptouw nam en binnen 10 minuten 3 doelpunten maakte. Omdat Swift ook verdedigend bij de les was, veterane Eefje van de Berg blokte bijvoorbeeld haar directe tegenstander 3 maal in 10 minuten, kwam Merwede niet meer in de wedstrijd. Vijftien goede minuten waren genoeg om Merwede op de knieën te krijgen. Daarna balde Swift de wedstrijd op halve kracht uit, eindstand 18-9. Hierdoor is Swift samen met Nieuwerkerk nog steeds koploper in overgangsklasse D. De komende twee wedstrijden speelt Swift uit tegen Valto en daarna staat de kraker tegen Nieuwerkerk op het programma.