De zaterdag na het hemelvaart toernooi staat Fortis op de agenda. De wedstrijd wordt, op het laatste moment, een half uur verschoven. We kunnen – ondanks de groepsapp – niet iedereen op tijd bereiken waardoor de ploeg in twee groepen naar Oost-Souburg fietst. Het rappe tempo wordt door de supporters sputterend bijgehouden. Lekker warm gefietst bereiken we het veld waar Rob ons op wacht. De wedstrijd wordt geopend door een doelpunt aan de kant van Fortis. Onze aanval met Christophe, Harm, Esmee en Mylène laat het er niet bij zitten. Harm speelt Mylène aan die een doorloopbal maakt. Het staat 1 – 1. Christophe maakt een doorloopbal en een afstandsschot. Super! Esmee maakt de 1 – 4 middels een mooi afstandsschot. We wisselen van helft. Het is warm in de zon. Aram, Isabella, Nina en Tijn staan nu in de aanval. Nina onderschept de bal, gooit hem naar Tijn zodat hij een mooie doorloopbal kan maken. Bam! Maar Fortis laat het er niet bij zitten en scoort 2 keer. Aram maakt een prachtig doelpunt van afstand. We gaan de rust in met 3 – 6.

De siroop in de schaduw is aangenaam. Rob vertrekt voor zijn wedstrijd naar Middelharnis. Mylène wisselt met Anne-Sophie. Christophe opent de tweede helft met een afstandsschot. Anne-Sophie maakt twee prachtige doorloopballen. De ballen van Harm willen er niet in. We wisselen van helft. Hoewel de bal vaak onderschept wordt en we de bal veel in de aanval hebben, wordt er niet meer gescoord. Ook niet aan de kant van Fortis. Eindstand 3 – 9. We bedanken de scheidsrechter, de tegenstander en doen dan onze yell. Met nog twee wedstrijden te gaan, is het bijna onmogelijk om niet kampioen te worden ….