D1 heeft in het pinksterweekend niet gekorfbald, maar wel een sportief teamuitje gehad. In het Omnium van Goes werd gezwommen, gespeeld, friet en ijs gegeten en vooral veel plezier gemaakt.

Dinsdag was weer een gewone training en donderdag een oefenwedstrijd tegen “Het-Fortis-Talenten-Team” in Oost-Souburg. Omdat er in deze weken veel activiteiten zijn zoals schoolreisjes, schoolkampen, drumsessies en balletvoorstellingen, was de ploeg niet compleet en wilden Lynn uit D2 en Casper uit D3 ons team versterken. Super! Heel fijn!! Voor de wedstrijd begon Rob nog even over het “constante gewissel” bij Fortis, zoals afgelopen wedstrijden gebeurde. “Gewoon ons spel blijven spelen”, was zijn devies. Maar, evenals het mogelijke noodweer, was alle vrees voor niets. Er werd nauwelijks gewisseld en het onweer kwam pas ver na de wedstrijd. Lynn opent de wedstrijd met een schitterende doorloopbal. We gaan gelijk op, hebben een paar mooie kansen maar verder is het een matige, slordige wedstrijd waarbij opgemerkt moet worden dat de invallers Casper en Lynn super goed spelen! We verliezen de oefenwedstrijd met een paar puntjes verschil.

Zaterdag was de uitwedstrijd tegen Emergo. Emergo staat onderaan maar dat zegt niets. Als we weer slappe ballen gooien en stil staan na het vrijlopen kan het wel eens een zware wedstrijd worden…. Het is prachtig weer als we naar Sint Maartensdijk rijden en zien onderweg hoe Zeeland vol stroomt met toeristen. Nog even wachten voor de brug maar gelukkig op tijd op het veld. Met 27 graden op de thermometer lonkt het buitenzwembad naast het veld. Maar helaas, we moeten ons vandaag concentreren op de wedstrijd. Het is precies 12 uur als de scheidsrechter het startsein geeft. Rob en Pauline zijn er niet bij, ik sta er vanmiddag alleen voor als coach. Samen met 4 enthousiaste supporters moedigen we D1 aan. Christophe, Mylène, Nina en Esmee beginnen in de aanval. Er wordt goed samen gespeeld op het echte gras met echte lijnen. Het staat 0 – 3 als we na twaalf en halve minuut wisselen van vak. Harm, Tijn, Anne-Sophie en Isabella komen nu in de aanval. Het spel is, waarschijnlijk mede door de warmte, niet snel. Aan beide kanten wordt veel stil gestaan. We onderscheppen vaak maar raken daarna ook weer de bal kwijt door slecht gooien en vangen. Het staat 0 – 7 met de rust.

In de koelte van het clubhuis drinken we siroop en analyseren de wedstrijd. Er wordt geteld wie er allemaal gescoord heeft. Natuurlijk is het super cool om vaak te scoren. Maar het gaat er niet om wie er gescoord heeft en hoe vaak. We spelen deze wedstrijd als team! Er kan alleen gescoord worden als er goed wordt aangegeven en afgevangen. Mijn doel voor de tweede helft is: dat iedereen een keer raak schiet. Dat halen we helaas nét niet. Maar de ploeg laat wel heel goed zien dat iedereen kan aanvallen, aangeven en afvangen. Echt teamwerk!

Als de scheidsrechter affluit staat het 0 – 10. We doen onze yell met natte sponzen waardoor er een overheerlijke regendouche ontstaat en daarna nog een klein sponzen gevecht. Druipend van het water verlaten we het eiland Tholen over de Oesterdam. Op naar volgende week: de kampioenswedstrijd tegen Seolto……