Dinsdag, tijdens de training, spelen we een oefenwedstrijd tegen Fortis D3, het Fortis- “talententeam” wordt begeleid door Thomas. Op deze zwoele lenteavond laten beide ploegen zich van de beste kant zien. Fijn dat scheidsrechter Martijn de Bel deze wedstrijd kan fluiten. In de zaal hebben we gelijk gespeeld tegen Fortis D3 maar deze avond verliezen we met één puntje verschil.

Zaterdag is Fortis D2 onze tegenstander. In de stralende zon verzamelen we langs het veld waar Swift D2 tegen Top speelt. Aram en Harm zijn op tijd terug van hun wedstrijd met Swift D3. Ze hebben gewonnen en ook nog gescoord! We lopen in, schieten in en dan begint scheidsrechter Youri de wedstrijd. Fortis D2 bestaat uit nog niet zo lang korfballende spelers. We kunnen goed ons spel spelen. Esmee zit met open knieën bij het scorebord. Ze is voor de wedstrijd op het kunstgras gevallen. Geen prettige ervaring. Merel uit D2 houdt haar gezelschap en support D1. Super leuk!

Tijn opent de wedstrijd binnen een minuut met een doorloopbal. Het vak met Aram, Isabella, Nina en Tijn draait goed. Nina scoort twee maal en Tijn ook nog een keer. De verdediging met Anne-Sophie, Christophe, Harm en Mylène komt nu in de aanval. Het staat 4 – 0. We krijgen twee strafworpen tegen die niet direct benut worden maar wel na afvang. In de aanval maken Christophe en Mylène samen 3 doelpunten.

Het is rust. Rob verwacht zijn ploeg, voor overleg, in de bestuurskamer maar het mooie weer en de enthousiaste supporters aan de kant, houden de spelers op het veld. Zodoende pakt Rob de rol als ober op en serveert de ploeg siroop op het veld. Gezeten tussen de ouders wordt de eerste helft van de wedstrijd geanalyseerd en tips voor de tweede helft gegeven.

In de tweede helft krijgen we een vrije bal mee die Nina mooi af maakt. Het spelen in een driehoeksopstelling gaat ons steeds beter af. Aram maakt een prachtig afstandsschot en Tijn nog een doorloopbal. Harm heeft gewisseld met Esmee. We wisselen van vak. Mylène speelt nu als heer en geeft Anne-Sophie aan die een doelpunt maakt. Even later ook Esmee een diepe bal die ze afmaakt met een doorloopbal. Het staat 12-3. Anne-Sofie maakt nog 3 doelpunten. Esmee een afstandsschot, Mylène een doorloopbal en Christophe twee doorloopballen. Het staat 18-4. Harm heeft het druk bij het scorebord. Het gaat super lekker in deze aanval maar om nu “twintig-twintig” vanaf de kant te roepen, vind ik niet kunnen. Maar ja, we houden het niet tegen In de laatste minuten scoort Anne-Sophie een doorloopbal en in de aller aller laatste seconde Esmee het twintigste doelpunt van de wedstrijd…..

We bedanken de scheidsrechter, Fortis en doen onze yell om daarna het publiek te bedanken. Dit verdient een ijsje! De ploeg wordt getrakteerd op ijs. We ruimen daarna, zoals het hoort, samen het veld op. Wat een wedstrijd! Als ook het eerste en het tweede van Swift winnen, kunnen we met recht zeggen een succesvolle Swiftdag.