Swift had dit weekend nog een kleine kans op het kampioenschap in overgangsklasse D, maar was hierbij wel afhankelijk van de uitslag in het duel tussen SDO en GKV. Bij winst van de Middelburgers op HKC en verlies van SDO, zou het kampioenschap voor Swift zijn. In sporthal De Sprong kwam de wedstrijd moeizaam op gang. Swift had in het begin van de wedstrijd moeite met de verdedigende druk van HKC. Vooral Gijs Gillissen werd zeer strak verdedigd door zijn directe tegenstander die daarbij goed ondersteund werd door de rest van zijn vak. Zij deden er alles aan om de passlijnen naar Gillissen af te schermen of te blokkeren. Hierdoor kwamen veel passes van Swift in de handen van de tegenstander of gingen direct over de zijlijn. Na een kwartier was het nog maar 4-4. Vanaf dat moment brak de wedstrijd open. Eerst vielen de scores over en weer, maar naarmate de eerste helft vorderde, trok Swift het initiatief naar zich toe. Op de bepalende momenten waren het vooral Joren Gillissen en Stephan den Boer die met scherp schoten, maar ook Gijs Gillissen ontworstelde zich steeds vaker aan de druk van zijn tegenstander. Na de 15-12 ruststand bleef Swift het initiatief houden, maar kwam HKC een aantal keer gevaarlijk dichtbij. Juist op die momenten leek Swift een paar procent scherper en zo kwam de overwinning niet meer in gevaar, eindstand: 28-26. Doordat SDO in de laatste minuut de winst binnensleepte, was het kampioenschap voor de ploeg uit Kamerik. Voor Swift restte het applaus en lof van het publiek en supportersvereniging De Eagles voor een uitzonderlijk goed seizoen. De Middelburgers kunnen met vertrouwen uitkijken naar het tweede gedeelte van het veldseizoen. Dan kan Swift weer beschikken over Naomi Zuidweg, die voor de veldcompetitie weer speelgerechtigd is. Bij de jeugd waren er twee ploegen die wel een kampioenschap konden vieren: Swift C2 en Swift B1.