Na een leerzame clinic van Swift 1 en 2 tijdens het schotuurtje op de vrijdagavond, is iedereen super gemotiveerd voor deze – één na laatste – zaalwedstrijd van dit seizoen. Als zaterdagmorgen alle spelers er eindelijk zijn – het blijkt voor sommige spelers lastig te zijn om afspraken, die gemaakt zijn tijdens de training, na te komen – kunnen we nog net snel voor-bespreken en inschieten in de al feestelijk oranje versierde sporthal. We beginnen met Anne-Sophie, Christophe, Esmee en Isabella in de aanval. Het vak draait lekker en Isabella, Esmee en Anne-Sophie weten alle drie te scoren!! Super! In de verdediging wordt op voor-verdedigen gehamerd en dat werpt zijn vruchten af. Het staat 4 – 0 als we wisselen van vak. De aanval met Harm, Mylène, Nina en Tijn loopt niet lekker. Maar toch weet Harm een mooie doorloopbal te maken en maakt Nina twee doelpunten. Yes! We gaan de rust in met 7 – 0. De gevulde bidons staan klaar en zo kunnen we gelijk als team met elkaar de wedstrijd bespreken.
In de aanval komt Aram er in voor Esmee. Hij laat zien hoe goed hij van afstand schiet. Helaas niet raak. Christophe maakt wel twee afstandsschoten. Terwijl aan de kant Swift B1 en Top B2 zo fanatiek warm lopen dat de grond er van trilt, wisselen wij van helft. Het staat 9 – 2. Mylène weet, nadat Nina haar aanspeelt, een mooie doorloopbal te maken en zo staat het 10 – 2 als de scheidsrechter affluit. We bedanken de scheidsrechter voor het fluiten en de tegenstander voor de wedstrijd en doen dan onze yell waarna we naar onze trouwe supporters op de tribune rennen.
Onze oranje shirts houden we aan om ’s avonds tijdens de wedstrijd van Swift 1 een feestelijke oranje ere haag te maken. Tijdens de spannende wedstrijd van Swift 1 tegen HKC 1 zingen we in het supportersvak en rennen we met de vlag langs het publiek. Wat een enerverend Swift-weekend was dit voor Swift D1!