De eerste veldwedstrijd van dit seizoen. Nou ja, de eerste competitiewedstrijd. De oefenwedstrijd afgelopen zaterdag, op het veld tegen Ondo, was een wedstrijd om er “even in te komen”. Mylène ligt met koorts op bed, ook bij Swift D2 zijn er zieken. Esmee en Christophe spelen mee met D2 terwijl de rest van de ploeg zich, in de bestuurskamer, verwonderd over de nieuwe shirts. Sonja heeft het er druk mee. Vanaf vandaag worden we gesponsord door De Klerk Elektro.

We zien hoe Swift D2 wint van KvK en gaan dan zelf het veld op. Scheidsrechter Steven begint de wedstrijd. We doen onze yell en zijn klaar voor de lange spelers van Emergo uit Sint Maartensdijk. Rob en Pauline staan langs de lijn. Onze trouwe  supporters zitten aan de lijn. We beginnen met Anne-Sophie, Aram, Christophe en Isabella in de aanval. We spelen ons spel zoals geoefend op de training. Zodoende komen we vrij te staan en opent Aram de wedstrijd met een prachtig afstandsschot. Christophe maakt een doorloopbal en Aram nog één afstandsschot. Super! Gerrit heeft het druk met de knoppen van het digitale scorebord. Esmee, Harm, Nina en Tijn verdedigen goed voor en onderscheppen de bal zodat wij veel kunnen aanvallen. We wisselen van vak. Tijn maakt een prachtige doorloopbal en ook Esmee weet de korf – niet één, niet twee maar drie keer achter elkaar te vinden! Omdat ze ook al twee keer bij D2 gescoord heeft, vind ik dit een super hattrick. Het staat 7 – 0 met de rust. De zon schijnt, het is heerlijk op het veld. Helemaal met zo’n tussenstand op het scorebord. Daarom drinken we op het veld de, door Claudine en Marieke klaar gezette limonade. Goed geregeld!

Om niet te veel af te koelen, beginnen we snel aan de tweede helft. Anne-Sophie scoort een bovenhandse doorloopbal. Mooi! Ook Isabella maakt een bovenhandse doorloopbal en Aram laat zien dat ook hij onderhandse doorloopballen kan nemen! Maar het is Christophe die de bal  er in gooit en de stand naar 10 – 0 brengt. Emergo scoort ook en we wisselen van vak. Merel speelt de laatste helft mee. Fijn dat zij weer wil invallen. Ze heeft mooie kansen. Jammer dat haar ballen er niet in gaan maar niet onbelangrijk: ze geeft Esmee aan die hierdoor haar vierde doelpunt van de wedstrijd maakt. Als de scheidsrechter affluit, staat het 11 – 1. We bedanken de scheidsrechter, Merel en Emergo en doen dan onze yell. Super gespeeld D1! Als team!! Allemaal hard gewerkt in jullie nieuwe shirts die, volgens de laatste mode, iets nauwer aansluiten…

Alsof Christophe en Tijn nog niet genoeg gespeeld hebben, schuiven zij aan op de reservebank van Swift C1.