Het is nog donker – en vooral vroeg – als we op de eerste zaterdagmorgen van 2018 om half negen verzamelen bij De Sprong. Als we aankomen bij De Baskensburg is het nog stil en donker. De complexbeheerder laat ons binnen in de aangenaam verwarmde zaal. We overleggen, lopen warm en wachten tot Seolto komt met ballen om in te schieten.
De wedstrijd begint op het gemak. Beide teams staan duidelijk nog in de vakantiemodus. We spelen rond, staan stil en verliezen daardoor de bal. Het staat 1 – 0 als we wisselen van vak. Tijn maakt een mooie doorloopbal, wordt gehinderd maar de bal rolt er in. Yes, 1 – 1. Anne-Sophie krijgt een strafworp mee. Ze neemt hem onderhands (!!!) en … hij zit! 1 – 2. De verdediging zit er boven op en is alert met overnemen. Arams afstandsschot zit net niet. Anne-Sophie maakt een doorloopbal en die zit! Super! 1 – 3! Na de rust krijgt Christophe een strafworp mee en die maakt hij onderhands! Mooi! Als we gewisseld zijn van vak krijgt ook Nina een strafworp mee en scoort hem, óók onderhands!!! Als de scheidsrechter affluit staat het 2 – 5. We bedanken de scheidsrechter voor het fluiten en de tegenstander voor de wedstrijd. Lekker gespeeld Anne-Sophie, Aram, Christophe, Esmee, Harm, Isabella, Nina, Mylène en Tijn. Allemaal goed samen gewerkt!!
Terug bij De Sprong kijkt het, bijna voltallige D1 naar de wedstrijd van Rob, die ook tegen Seolto speelt. We zien hoe hij fanatiek in het spel zit, voorverdedigt, springt onder de paal, met links en rechts strakke ballen gooit, uitstapt, onderschept en zich niet weg laat duwen door zijn tegenstander. De eerste helft is flitsend maar in de tweede helft loopt het niet meer zo soepel bij Swift 3, en wordt het zelfs erg spannend. Maar Swift 3 weet gelukkig, net als wij, ook te winnen van Seolto! Komt vast door de extra supporters op de tribune!