Na een super leuke vrijdagmiddag en – avond in het clubhuis waar is geknutseld, gegeten en gedanst, staat de ploeg zaterdagochtend weer vol enthousiasme klaar voor de wedstrijd tegen Top D2.
Top staat bovenaan en heeft een opvallend hoog doelpuntensaldo. We lopen en gooien in, nemen nog wat aandachtspunten door en zijn dan klaar voor de wedstrijd. De zaal is prachtig aangekleed met spandoeken, ballonnen en slingers. Alleen de trommels ontbreken nog. Scheidsrechter Stephan den Boer, jaja de topscoorder van het eerste, fluit de wedstrijd. Omdat Harm en Anne-Sophie er niet zijn, speelt Esmee uit D2 mee. Fijn!
De ploegen zijn aan elkaar gewaagd. Onze aanval, soms wat rommelig, komt niet tot schot. Hoewel de verdediging er bovenop zit, ziet Top kans om te scoren. Het staat 0-2 als we wisselen van vak. Esmee M. maakt het eerste doelpunt voor Swift. Super! Helaas maakt Top er ook een en staat het 1-3 met rust. Vol goede moed beginnen we aan de tweede helft. Christophe maakt een prachtige doorloopbal, het staat 2-4. Nina maakt 3-4. Yes! Top reageert aan de andere kant met een doelpunt en nog een. Christophe maakt 4-6. Gelijk weer een doelpunt aan Tops kant. Mylène maakt een onderhandse doorloopbal 5-7. Ze schrikt er zelf van. We wisselen van vak. Tijn maakt 6-8 en dan wil het niet meer lukken bij Swift. Rode hoofden rennen over het veld. Doorloopballen worden bovenhands gemaakt. Misschien is het de vermoeidheid die ons parten speelt. Er wordt slordig geplaatst en gevangen. Bij Top gaan de doelpunten er nu juist wel in. Het scorebord houdt er spontaan mee op. Als de scheidsrechter affluit staat het 6-11. We bedanken Stephan voor het fluiten, Esmee voor het invallen en feliciteren Top D2 en hun trainer-coach Jurgen Janse met de overwinning. We hebben hard gewerkt. Er zijn zeker punten die beter kunnen maar ten opzichte van vorig jaar zijn we al weer zoveel gegroeid!