De wereld is gehuld in een dikke mist en kou als we verzamelen bij De Sprong. Ik heb via de app er op aangedrongen dat we stipt 10 uur vertrekken, zodat we voor de wedstrijd voldoende tijd hebben voor overleg, warmlopen en inschieten. “Erg streng”, werd mij terug geappt.

Twee dames komen van een slaapfeestje en blijken rechtstreeks te rijden. Dan maar snel de auto in en naar “Sporthal De Belt” in Oost-Souburg. De rijders hebben het adres in de tomtom ingevoerd. Niets lijkt fout te kunnen gaan. Maar slechts één speler arriveert op tijd bij de sporthal. “De rest zal zo wel komen”. Dat “zo” blijkt lang te duren….. Als alle spelers er zijn, hebben we nog een kwartier voor een vluchtig overleg en een korte warming up en dan begint de wedstrijd. Christophe zit met een gekneusde duim aan de kant. We beginnen rommelig. Krijgen een strafworp tegen en dan staat het al snel 2 – 0. Isabella weet een doelpunt uit de aanval te persen. We wisselen van vak. Esmee maakt een mooie doorloopbal en Aram een afstandsschot. Maar aan “mooi” hebben we niet veel als er ze er niet in zitten. Fortis scoort wel. Nina ook en we gaan de rust in met 3 – 2.
Na tactische aanwijzingen van Rob beginnen we vol goede moed aan de tweede helft. Fortis heeft heel veel wissels aan de kant en wisselt geregeld zodat ze fris en fruitig blijven. Anne-Sophie scoort. Het staat 3 – 3. Dan maakt ze een mooie onderhandse (!) doorloopbal, 3 – 4! Ze heeft de smaak te pakken en scoort nog een keer! Een hattrick!! Super. Ook Isabella scoort en we wisselen van vak. Het staat 3 – 6. We krijgen een vrije bal tegen die er in gaat. Esmee haar mooie doorloopbal gaat er nu wel in! Als de scheidsrechter affluit staat het 4 – 7! Yes! We bedanken de scheidsrechter en onze tegenstander en gaan dan onder de warme douche.

Over twee weken ontmoeten we Top, dat met een doelpuntensaldo van 48 bovenaan staat.