Terwijl Rob warm loopt voor zijn wedstrijd met Swift 3, hebben wij een teambespreking in het materialenhok. Het miezert deze laatste veldwedstrijd. Scheidsrechter Davin begint ruim op tijd om niet nog natter te worden tijdens het inschieten. De aanval met Christophe, Harm, Mylène en Nina draait goed. De supporters hebben zich nog niet gesetteld in de dug-out of Nina maakt een prachtig doelpunt. En niet veel later nog één. Christophe maakt 3 – 0. We juichen hard zodat Rob het kan horen op het veld naast ons. De bal is glad en de wind maakt het koud, in ieder geval aan de kant. We wisselen van vak. De nieuwe aanval met Anne-Sophie, Aram, Esmee en Tijn loopt niet zo lekker. Tijn heeft een tegenstandster die zich niet weg laat duwen en fel speelt. Dat botst en het gaat er hard aan toe. Vanwege de miezer hebben Anne-Sophie en Tijn hun brillen afgezet. Toch weet Anne-Sophie de korf te vinden. We gaan de rust in met 4 – 0.
In de kantine drinken we siroop gemaakt door Karina, Marga en Martin, ouders van D1-spelers, die achter de bar staan. Fijn dat jullie dit doen!

We beginnen aan de tweede helft van de wedstrijd. Nina scoort haar derde doelpunt! De eerste hattrick deze wedstrijd! Mylène speelt Esmee aan en die maakt het netjes af met een prachtige doorloopbal! Super teamspel! We wisselen van vak. Hoewel de nieuwe aanval weer matig draait, wordt er wel gescoord. Twee doorloopballen (!!) gemaakt door Tijn. De doelpunten zijn mooi maar nog mooier vind ik, dat hij zich niet meer zo op de huid laat zitten door zijn tegenstandster. Wat het team-spel ten goede komt. Als de scheidsrechter affluit zijn we tot op onze onderbroek nat. We bedanken de scheidsrechter, ruimen het veld op en gaan dan snel onder de warme douche.