De eerste wedstrijd van dit veldseizoen speelt D1 thuis tegen Tjoba D2. Terwijl twee ouders van D1 de kantine laten draaien, waarvoor alle dank!, bespreekt Rob de wedstrijd met de ploeg en beeldt Pauline uit. Harm, nieuwkomer in de ploeg en in de D’s, is deze wedstrijd onze aanvoerder.
Scheidsrechter Anne Vogel begint de wedstrijd. Ik blijf deze keer met de trouwe supporters en een fasciitis-plantaris op de bank zitten. Pauline en Rob coachen de ploeg die gelijk vanaf de eerste minuut helemaal in de wedstrijd zit. Alles wat we afgelopen dinsdag hebben getraind zie ik terug komen in de wedstrijd. Mylène heeft Robs tip, om ook zelf te scoren, erg letterlijk genomen en scoort de eerste drie doelpunten van de wedstrijd! Achter elkaar! Een hattrick!! Ze lijkt er zelf verbaasd over.
We wisselen van vak en ook deze aanval loopt lekker. Er worden strakke ballen gegooid, er wordt onderschept en rond gespeeld. Tijn en Anne-Sophie zorgen voor drie doelpunten. We gaan euforisch de rust in.
Aram opent de tweede helft met een schitterend afstandsschot en Christophe volgt met een onderhandse doorloopbal en ook Esmee schiet raak. Super! De laatste aanval maakt het helemaal bont. Isabella scoort een bovenhandse doorloopbal. Harm maakt een prachtig schot en ook Anne-Sophie scoort weer. Dan onderschept een speler van Tjoba de bal en scoort bam in onze korf. “Bedankt jongen maar we kunnen het zelf ook heel goed”. Isabella scoort nog een keer. Harm neemt de strafworp, die hij mee krijgt, en scoort! Yes. Als het publiek denkt, nu is het wel genoeg, scoort Harm nog een keer en dan fluit de scheidsrechter af. Het staat 16-1.
We bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten, de tegenstander en doen dan onze groepsyell.
Swift D1 jullie hebben er samen, door allemaal hard te werken, een leuke wedstrijd van gemaakt!

Nicolette