Terwijl op de velden van de Sprong het regenwater bij elkaar wordt geveegd, rijdt Swift D1 ruim op tijd naar  Yerseke. We rijden de zon tegemoet en ook een file van 7 kilometer met een filetijd van 79 (!) minuten.  Een kleine inschattingsfout van de coaches. We staan helemaal stil op de A58. Gelukkig heeft Volharding mogelijkheid om te schuiven. Terwijl we wachten zien we de donkere wolken vanuit Walcheren onze kant opkomen. Niet veel later regent het flink met zelfs onweer en bliksem. Gelukkig staan wij in de file en niet op het veld!
Ruim een uur te laat arriveren we in Yerseke. Volharding D1 staat klaar. We kunnen gelijk beginnen. Inspelen zit er vandaag niet bij. Door de motregen is de bal glad. We gooien en vangen – daardoor – slordig. Hoewel de eerste aanval een paar mooie kansen heeft, wisselen we van vak met twee nullen op het scorebord. Isabella maakt het eerste doelpunt van de wedstrijd. We werken van tijd tot tijd goed samen en daaruit volgt een mooi schot van Nina. We vinden het nog erg moeilijk om goede onderhandse doorloopballen te nemen. Isabella scoort de strafworp die ze mee krijgt. Mooi.
In de zonnige rust drinken we zoete siroop en geeft Rob de nodige aanwijzingen. Christophe scoort een doelpunt en Aram maakt een prachtig afstandsschot vanachter de korf. We krijgen nog wat strafworpen mee die we missen en vrije ballen tegen. Net voordat de scheidsrechter affluit scoort Nina 2 – 6. Super!
We bedanken Volharding voor het wachten, de scheidsrechter voor het fluiten en hoewel iedereen klaar staat met zijn douchespullen (heel goed, zo hoort het!) gaan we ongewassen terug naar Middelburg omdat sommige mensen nog op tijd bij andere afspraken moeten zijn. We sluiten deze uitwedstrijd passend af met een korte file voor de Schroebrug. Maar dat mag de pret niet drukken. De zon schijnt (helaas kan het glazendak echt niet open) èn we hebben weer een wedstrijd gewonnen!