De B1 kent dit jaar enkele wijzigen in het team, zo kwamen Esmee, Kim, Danique en Senna van de C1 over en mochten we Davy verwelkomen van ONDO.

Dit jaar hebben Rene, Marinka en Youri de taak gekregen om dit grote team van 13 spelers lekker met elkaar te kunnen laten ballen. Na een paar trainingen wierp dit gelijk zijn vruchten af en mocht de B1 trots zijn op een mooie 3e plaats op het toernooi in Etten-Leur, hier werd alleen verloren van DKB en Keep-Fit.

De B1 startte de competitie tegen Fortis B3 van te voren werd dit ingeschat als DE kampioenskandidaat nummer één echter walste de B1 hierover met een klinkende 11-6 overwinning. Een week later stond de volgende wedstrijd op het programma tegen Zaamslag B1. In de rust leek er niets aan de hand 4-1 voorsprong met eigenlijk het gevoel dat we ons hier te kort deden, maar gelukkig is de B1 niet de B1 als het in de tweede helft de coaches niet flink laat schrikken. Met de nodige strijd en de winnende goal van Senna werd deze wedstrijd toch nog met 5-4 gewonnen.

Zaterdag stond de wedstrijd tegen Blauw wit op het programma, in de bespreking werd nog eens duidelijk gemaakt dat er vandaag weer een stapje richting het kampioenschap gezet kon worden. Er werd afgesproken fel te starten en aan blauw wit duidelijk te maken dat er vandaag niks te halen viel. Binnen 2 minuten stond het al 2-0 door schoten van Kim en Luc. Het felle begin was er en hoe! Jinty en Mylene zorgde voor de 4-0. Blauw wit wist niet om te gaan me de hoeveelheid druk die werd uitgeoefend in de verdediging. Toch wist blauw wit te score via een stip 4-1. Luc vond het wel weer wellentjes en schoot er nog maar eens een baksteen in vanaf de zijlijn 5-1. Mylene die vandaag haar dag had legde er in de 2 volgende aanvallen 2 doorloopballen in waardoor de veilige marge bereikt werd 7-1. Blauw wit wist in de eerste helft alleen te score via stippen soms door ons eigen fanatisme en soms omdat we gewoon even stonden te slapen. Luc en Mylene bleven beide lekker score waardoor de rust stand 10-4 was. In de rust werd het blik met wissels maar eens opengetrokken 5 nieuwe spelers kwamen het veld in met de opdracht om de zelfde energie er in te gooien als er in de eerste helft gedaan werd. Esmee gooide 2 schoten omhoog die er allebei lekker invielen, maar nu zal je altijd net zien dat je ouders die net missen 😉 12-4. Rona die Rick verving in de tweede helft stond tegen de langste heer van het stel, ze liet zich niet kennen en gooide op Rona haar manier van ongeveer de middenlijn er maar eens een balletje in 13-5. De tweede helft ging wat moeizamer wat er ook toe leiden dat Blauw wit wat meer tot score kwam. Met doelpunten van Danique, Luc en Rona werd de eindstand bepaald op 17-9(!)

Scores: Luc 5x, Mylene 4x, Esmee, Danique, Rona 2x, Jinty, Kim 1x

De volgende wedstrijd is weer tegen blauw wit ook hier gaan we weer voor de volle buit. Om dit tot nu toe al geslaagde veldseizoen af te sluiten met een taart en bloemen

De trainers