Zonder een training vooraf maar na een heerlijke zomervakantie begint Swift D1 zaterdag met een oefenwedstrijd tegen Fortis D1 dat al vier trainingen achter de rug heeft. Harm, Esmee en Nina zijn nog niet in het land maar gelukkig zijn Nisa en Pheline er wel en willen ze, als ex-D1-ers, het team komen versterken. Heel fijn want zo kan de wedstrijd door gaan.

We zijn allemaal op tijd aanwezig en helpen met het veld uit leggen. De trouwe supporters nemen plaats aan de kant van het veld. De zon schijnt, scheidsrechter Gijs laat de wedstrijd beginnen. Fortis zit gelijk helemaal in het de wedstrijd terwijl wij nog in de vakantiemodus zitten. De coach van Fortis spoort zijn spelers aan om Swift “op te jagen”.

Nisa maakt het eerste schot voor Swift. De 0 is van het scorebord. Bij Fortis was die er al een tijdje af. Ook Tijn weet de korf succesvol te raken. Maar Fortis weet hem net iets vaker te vinden. Het maakt niet uit. We hebben weer een goede ervaring opgedaan met deze oefenwedstrijd.

We bedanken de scheidsrechter voor het fluiten, Nisa en Pheline voor het meespelen en ruimen dan samen – met verhitte hoofden het veld op.