Na de warmste en zonnigste dagen in maart is het even wennen aan de regendruppels op het raam als ik wakker word. Om kwart over tien verzamelen de spelers van D2 op het veld bij De Sprong. De regen is gestopt. Rob bekijkt de lijnen en samen met D2 legt hij het veld uit. De eerste wedstrijd op het veld. Wie had ook al weer de shirtjestas? “Esmee, hebben jullie de shirtjestas meegenomen?” “Hadden wij de shirtjestas dan?” “Ja ik weet zeker dat jullie hem na de laatste zaalwedstrijd mee naar huis hebben genomen”. “Niet gezien hoor.” “Nee, dat meen je niet!”… en dan zo’n beetje heel de ploeg “1 april!!!” …. Nou jongens en meiden, jullie hadden me goed te pakken!
Rob helpt met coachen en zorgt dat we georganiseerd inlopen. Wel fijn zo’n technische coach erbij. De wedstrijd kan beginnen. KvK is aanwezig en ook niet onbelangrijk : de scheidsrechtster.
Anne-Sophie, Esmee, Loïs en Mylène beginnen in de aanval. Christophe, Aram, Nina en Isballa in de verdediging. De aanval gaat best lekker. KvK komt op voorsprong. Mylène maakt een prachtig doelpunt en het staat 1 – 1. Super! Als we wisselen van vak staat het 1 – 2. Het publiek is enthousiast. Nina maakt een geruisloos schot. Schitterend! Het staat 2 – 2. Aram heeft een paar mooie kansen maar net niet … KvK benut hun kansen wel en in de rust staat het 2 – 4.
We zijn nog maar net terug op het veld en moeten er nog even in komen of KvK heeft hun vijfde doelpunt van deze wedstrijd al weer te pakken. René is inmiddels ook aan de lijn komen te staan en met 3 coaches en een wild enthousiast publiek proberen we D2 naar een doelpunt te juichen. Anne- Sophie maakt 3 – 5. Fantastisch! En daarna Loïs! Geweldig! KvK scoort ook. Tijn scoort een mooie bal. Super! We wisselen van vak het staat 5 – 6. Nina staat tegen een lange dame die erg fysiek is. Nina wil zich er door uit het veld laten slaan maar dat hoef helemaal niet want ze sneller en feller dan deze dame. In de aanval krijgt Esmee een strafworp mee. Ze neemt hem vol zelfvertrouwen en scoort! Yes 6 – 6.
Wat is dit spannend! Het kan nog alle kanten op … De tegenpartij wisselt in de laatste vijf minuten. Wat is dit voor wissel? Het is bloedstollend spannend. Iedereen werkt keihard. Springen tussen de bal en onze tegenstander. En uiteindelijk dan toch … schiet Isabella raaaaaaaaak! Niet veel later fluit de scheidsrechtser af. Jeeeeh onze eerste veldwedstrijd gewonnen!!! We bedanken de scheidsrechter voor het fluiten, KvK en het publiek. D2 jullie hebben goed samen gespeeld en daardoor zijn er zulke mooie doelpunten gevallen! Helemaal happy na deze zinderende wedstrijd rennen we dolend over het veld.